Menu

Nyhedsbrev fra Hedensted IF

Holland 2015

af Iben Aagaard og Anna Iversen, U15 piger

Vi rejste af sted fra d. 21 til d. 25 maj. Vi mødtes i mosen torsdag aften, kl. 22:30 og kørte kl. 23:00.

I vores bus havde vi U15 drenge, U14 drenge og U12 drenge. Bus turen dertil tager cirka 12 timer. Der er undervejs stop til morgenmad, at tisse, ellers er der toilet i bussen. Vi boede alle forholdsvis tæt på hinanden, så vi hele tiden kunne snakke og se hinanden. Lige da vi ankom til pladsen, fik vi uddelt hytter. Vi startede med at gå ind hver vores hytte, og fik lidt at spise og pakket ud. Vi havde lige sat os ned, da drengene kom over. De havde købt en mini gril og inviterede os til gril hygge, og den var vi da med på. Vi ankom allerede til pladsen lidt over 10, så vi havde hele dagen til at falde til. Vi besluttede at gå ned i pladsens badeland, sammen med drengene. Det var super hyggeligt og sjovt. Resten af dagen gik meget med hygge, lidt fodbold og nyde det dejlige solskinsvejr.

Der bliver serveret morgenmad og aftensmad på pladsen, i vores egen spisesal. På selve stadionet vi spillede på, fik vi en madpakke med nogle boller, en juice, frugt og en chokoladebar. På pladsen var der et badeland, en plads hvor vi kunne spille fodbold, basketball, minifodbold, en lille hoppeborg og en butik vi kunne handle diverse ting ind i.

Vi kørte tidligt lørdag morgen, da det tog noget tid at køre derud, da vi også skulle sætte U15 drengene af på vejen. Vi havde 2 kampe der skulle spilles, men med store mellemrum, så vi brugte den gode tid til at hygge og slappe af, spille lidt bold for sjov, og heppe på de andre U13 piger der også spillede. Den første stævnedag endte rigtig godt, vi vendte retur med 2 succesfulde kampe, det samme gjorde U13 pigerne som vi fulgtes med. Vi var tilbage sent eftermiddag, men vi kunne selvfølgelig lige nå at tage til pladsens badeland, vejret var jo så skønt. Klokken 8 blev der serveret aftensmad nede i den store sal, og det er ingen hemmelighed at maden ikke er til 5 stjernede, men spiseligt var det, og efter en lang dag i det skønneste vejr, havde appetitten meldt sig. Vores lørdag aften gik med hygge, hvor vi mødtes med nogen af drengene, og gik rundt og hyggede os i forskellige huse og rundt på pladsen. Det var blevet sagt at alle skulle være i hytterne klokken 22:30 og sove klokken 23:00, dog blev det altid lidt senere end planlagt J

Søndag var den sidste stævne dag, hvor vi skulle spille de sidste 3 kampe, og forhåbentligt komme helt til finalen. Vi nåede helt til finalen, men vi var trætte, ja faktisk var vi udmattede og måtte ”dope” os med rent sukker for at holde os kørende, og på det tidspunkt havde vi allerede 2 syge. I mellem tiden var U15 drengene og U13 pigerne færdige med deres kampe, så de kom over og så vores finale, hvilket bare gjorde os ekstra nervøse. Det endte med en staffesparks finale, hvilket vi tabte, men vi var stolte af vores velfortjente anden plads. Vi kom tilbage til pladsen, og brugte resten af den sidste aften på at hygge, snakke og hænge lidt ud med drengede og fik ryddet lidt op, inden næste morgen hvor vi skulle hjem mod Danmark igen. Vi stod tidligt op næste morgen, og ryddet det sidste op, før vi forlod hytterne og gik over mod morgenmad. Efter morgenmad blev der tisset af, før vi kørte hjem mod Danmark. Vi stoppede i Flensborg på vejen hjem, så man får en chance for at handle lidt ind til derhjemme.

Bus turen derned og hjem igen, er noget af det hyggeligste, det lyder måske slemt at tilbringe 12 timer i en bus med mange mennesker, men du flytter dig fra sæde til sæde og snakker med mange forskellige folk. Du har det sjovt, hvis du turde kaste dig ud i det, og ikke holder dig tilbage. Vi har nogen af vores bedste minder, fra Hollandsturen. For os i år, var det lidt som en fantastisk afslutning, da det ikke ser ud som om vi kommer igen næste år. Hollandsturen byder på rigtig gode oplevelser og minder. Du knytter nye eller stærkere bånd, med dem du har fælles interessen fodbold med. Turen går ikke kun op i fodbold, hvert tidspunkt du har uden fodbold, er ren hygge.

Sommer 2015 – Hedensted IF af Henrik Lundsgaard Nielsen, formand for HIF

Vi håber at alle har haft en spændende sæson med masser af gode oplevelser, både på og udenfor banen.

Vi har igennem de senere år udviklet os rigtig meget som klub. Vi har fået flere medlemmer og sportsligt er det også gået rigtig godt i hele klubben.

Vi har dog ligesom mange andre frivillige foreninger i Danmark store udfordringer med at få flere frivillige hænder til at hjælpe til i klubben. Det er tit og ofte de samme personer der træder til når der skal hjælpes. Vi bliver derfor nødsaget til at finde flere personer, der vil deltage i det daglige arbejde i klubben.

Vi mangler pt. trænere på alle niveauer i klubben, ligesom vi mangler hjælp til bemanding af kiosken.

Og det skal understreges at det er MEGET NØDVENDIGT at vi får folk på banen, hvis klubben skal fortsætte med det høje aktivitetsniveau.

Såfremt man ønsker yderligere oplysninger omkring diverse opgaver er man velkommen til at kontakte mig på mail hni@nybolig.dk eller tlf. 40179090.

I forårets løb er der desværre sket det, at vores tøjleverandør M-sport (Mitre) er gået konkurs – vi har derfor haft forskellige forhandlinger i gang omkring en ny leverandør af sportstøj til Hedensted IF.

Vi kan derfor med glæde meddele at Hedensted IF har lavet en rigtig god aftale med SPORTMASTER om levering af NIKE produkter fra den nye sæson. Det giver klubben en masse nye muligheder og vi vil selvfølgelig vende tilbage med en masse information omkring dette når vi kommer i gang igen efter sommerferien.

I næste uge har vi over 240 børn på DBUs fodboldskole i Hedensted – det er rigtig godt og stor tak til dem der igen og igen knokler for at få disse arrangementer op at stå.

Vi håber at se jer alle sammen efter en lang sommerferie – så er vi klar igen til en spændende sæson i Hedensted IF.

Rigtig god sommer til alle – spillere, ledere og forældre.