Lasse Flø og Silas Clifford udtaget til U16-landsholdet

image Lasse Flø Borregaard og Silas Clifford Valbak. Foto: Vejle Boldklub
27. august 2020 kl. 16:34

UNGDOM - Igen er to tidligere Hedensted IF-spillere udtaget til en U-landsholdssamling.

Der er tale om 15-årige Silas Clifford Valbak og 14-årige Lasse Flø Borregaard, som begge spiller forsvar. De er udtaget til U16-landsholdets træningssamling, der finder sted i Vildbjerg fra 27. til 30. august.

- Jeg er selvfølgelig super glad og stolt over udtagelsen, og håber, det kommer til at gå godt. Til ting som det her gælder det bare om at give den fuld skrue, og jeg regner med, at det bliver en god, men samtidig også udfordrende oplevelse, siger Lasse Flø til hedenstedif.dk.

Han har spillet i Vejle, siden han rykkede op til U13.

- Jeg synes, det er sindsygt fedt, og jeg er superstolt over at blive udtaget til landsholdet. Jeg ser det som et stort skulderklap. Jeg tænker tit på Hedensted IF, hvor jeg havde mine første fantastiske fodboldår, siger Silas Clifford Valbak, der skiftede til VB som U12-spiller.

Drengene i første omgang udtaget til landsholdets bruttotrup i Vildbjerg. De ved ikke endnu, om de kommer med på det U16-landshold, der ventes at spille kampe i efteråret. Holdet trænes af Kenneth Weber og Thomas Kahlenberg.

Cadeau til trænerne omkring dem

HIF's formand Henrik Lundsgaard Nielsen kalder det en cadeau til de trænere, der har haft at gøre med Lasse og Silas i HIF-tiden.

- Det er sådan noget her, man skal være stolt af. To unge knægte, der skifter til en større klub og ender med udtagelse til et ungdomslandshold. Det er super godt gået af drengene selv og de folk, der har været med til at udvikle deres talent. Jeg ønsker dem held og lykke på deres vej, siger han.

LÆS OGSÅ: Nicolai Koefoed udtaget til U15-landsholdet

Det er ikke første gang, at tidligere Hedensted IF-spillere er udtaget til et landshold efter at være skiftet til Vejle Boldklub. I august 2018 var det Nicolai Koefoed, der blev udtaget til U15-landsholdet, og i november 2017 var det Mathilde Gaarn Hansen, der skulle med U16-landsholdet til to kampe mod Tyskland.

LÆS OGSÅ: "Mulle" fra Hedensted er udtaget til U16-landsholdets kampe mod Tyskland