Formandens beretning efter generalforsamlingen 2014

image Formand Henrik Lundsgaard Nielsen. Foto: Palle Herløv
Af Henrik Lundsgaard Nielsen
15. januar 2015 kl. 22:19

KLUBINFO - Hedensted IF's årlige generalforsamling blev afholdt her til aften i klubhuset.

Som formand for Hedensted If har det været et meget spændende år. Der har været mange udfordringer og opgaver der skulle løses. Året har budt på en del arrangementer både i og udenfor klubben.

På den sportslige front for Hedensted IF er det gået lidt og ned i det forgangne år. Vi har haft en svingende sæson med både op og nedture Vores 1.hold fik desværre en nedrykning fra Danmarksserien til Jyllandsserien i sommers. Holdet fik vist gode takter og gik sæsonen igennem Danmarksserien med æren i behold idet vi i de fleste kampe fik vist en masse god fodbold – desværre manglede vi lige den sidste skarphed og held i de afgørende kampe.

Det har været meget spændende for klubben at være i Danmarksserien – i denne omgang fik vi desværre kun 2 sæsoner i Danmarksserien – men vi håber at vende tilbage i det fine selskab hurtigst muligt. Det har været en stor mundfuld for klubben. Langt større udgifter til buskørsel, forplejning m.m. – spillerne skulle bruge også meget længere tid på udebanekampene o.s.v.

Holdet og klubben har dog taget udfordringen meget flot og vi er klar igen hvis vi skulle spille os op i Danmarksserien igen.

I vinterpausen fik vi en ny cheftræner for klubbens 1. hold. Efter 1⁄2 år i klubben blev Henrik Larsen afløst af Alex Nørlund. Henrik Larsen er en meget dygtig træner – men han passede desværre ikke helt til Hedensted IF og derfor valgte bestyrelsen i vinterpausen at skifte træner. Vi ansatte derfor den tidligere topspiller for Vejle Boldklub Alex Nørlund som træner for Hedensted Ifs 1. hold. Alex er bosiddende i Hedensted og har dermed tilknytning både til byen og klubben. Samtidig fortsatte assistenttræner Kasper Adelfred, som jo kender truppen og spillerne særdeles godt. I skrivende stund har vi fået en rigtig god stemning ind i truppen – vi har mange unge spillere på holdet og vi ligger godt til i Jyllandsserien på en aktuel 2. plads.