Fodbolddommer - er det dig?

image Foto: Horsens Fodbolddommer-klub
Af Preben Skou Nielsen
11. december 2015 kl. 10:43

FODBOLD - Horsens Fodbolddommer-klub søger nye medlemmer og tilbyder derfor - mod betaling - et kursus i slutningen af januar.

Kurset er for mænd eller kvinder mellem 15 og 40 år, der kan optræde som en neutral medaktør på fodboldbanen, hvor du hverken tilhører det ene eller andet hold. Du skal kunne optræde myndigt i en rolle, hvor alder ikke betyder så meget som din evne til at styre begivenhederne med overblik og selvtillid. Fodbold er verdens mest populære sportsgren. Det handler om fysik, taktik og følelser.

- Deltagernes følelser og temperament er blandt de udfordringer, du som dommer på én og samme tid skal forstå at acceptere og sætte grænser for, lyder det fra Ole Nielsen fra Horsens Fodbolddommer-klub.

Kurset koster 1990 kr. og finder sted 23.-24. og 30.-31. januar 2016 i Horsens FS' lokaler, der ligger i forlængelse af nordtribunen på Horsens Stadion, Langmarksvej 59, 9700 Horsens.

Man kan tilmelde sig på DBU Jyllands hjemmeside under "Uddannelse og træning" her.

Det indeholder kurset:
Der er fokus på og undervises i fodboldlovens 17 paragraffer som det primære indhold i den teoretiske del af undervisningen. Den praktiske del indeholder følgende:

- Praktisk dommergerning.
- Opvarmning.
- Praktisk træning og dommerens virkemidler.
- Grundlæggende ledelse herunder placering.
- Dommeren som leder.
- Kommunikation.

Yderligere information kan fås ved Ole Nielsen på tlf. 51 21 97 80 / jo.nielsen@outlook.com.

NB: Man skal være fyldt 15 år for at blive indstillet til dommereksamen.