Otte nye spillere til førsteholdet

image Arkivfoto: Palle Herløv
29. juli 2015 kl. 19:56

SENIOR - En ny sæson står for døren, og inden længe ruller de små runde læderkugler atter på grønsværen i Mosen.

Sommerpausen er traditionelt set tid for nogle spillere til at søge nye udfordringer. Det betyder, at nogle forlader os, mens andre kommer til, og når førsteholdstræner Alex Nørlund gør regnestykket op, hedder det således fem mand ud - otte mand ind.

- Det er helt naturligt, at der sker udskiftning i en klub som Hedensted. Vi indfriede ikke vores håb om at rykke tilbage i danmarksserien. Når den slags sker, er alle klubber på serieplan nervøse for hvad spillerne gør. Men antalmæssigt er vi altså kommet ud med plus tre, siger Alex Nørlund til hedenstedif.dk.

Kontrakt på Færøerne trækker Bogi hjem
Søren Egelind og Andreas Møller er stoppet. De er begge taget ud at rejse, men de har forladt klubben med lutter positive tilkendegivelser, påpeger Nørlund.

- De har været glade for at spille her og for det miljø, de er kommet i flere gange om ugen. Jeg tror da også, de er åbne for at komme tilbage, hvis omstændighederne er til det, men det er altid svært at sige. Det afhænger jo af arbejde, studie og bopæl.

Bogi Reinert-Petersen er også - igen - fortid i den grønne trøje, da han har fået en professionel kontrakt med en klub i Torshavn på Færøerne, hvor han kommer fra.

Den rutinerede forsvarsspiller Jesper Olesen er også stoppet, da han skal opereres i knæet, mens Ronni Knudsen ifølge træner Nørlund er den evige ubekendte.

- Denne gang skulle den være god nok, desværre. Han meldte ud allerede i foråret, at han stoppede, da han ikke kunne finde tid til fodbolden pga. arbejde og familie. Så lige her og nu er han også væk, siger Alex Nørlund.

Nye folk fra VB og Fredericia
Det er lutter unge spillere, HIF har fået tilgang af. Der er tale om spillere fra U19-holdene i Vejle Boldklub og Fredericia KFUM, hvoraf flere har trænet med 1. divisionsholdene.

Fra Fredericia er kommet Thomas Ravn Mikkelsen, som tidligere har spillet i Hedensted, og Jakob Malberg, hvis storebror Jonas spillede i Hedensted tilbage i 2012. Sammen med dem er kommet Jacob Espensen.

Fra VB er kommet Kasper Skjærbæk, Lasse Dueholm, Søren Balsgaard og Jacob Lindstrøm Pedersen, der er søn af tidligere VB-spiller Carsten Pedersen - manden, der opnåede 237 førsteholdskampe for vejlenserne i årene 1986 til 1992, da et åbent benbrud satte en stopper for hans karriere i en alder af blot 26 år.

Sidst men ikke mindst - bogstavelig talt - er forsvarsklippen Peter Jensen tilbage i folden.

- Jeg er rigtig glad for de spillere, der er kommet ind. De har alle været i en god skole, uanset hvor de kommer fra. De kommer med en god attitude til træning, hvor de giver hånd og hilser pænt og ydmygt på holdkammeraterne, og så er det jo folk, der er vant til at træne seks gange om ugen på fuldt blus. Det betyder, at vi får et endnu bedre træningsmiljø, hvor folk kommer til træning hver gang, og derved får vi nogle gode og målrettede træningspas, så de 14 udvalgte til weekenden er klar til kamp, forklarer cheftræneren.