Serie 1: Sikker 4-0-sejr over FC Horsens

image Arkivfoto
Af Kasper Juhl Hansen
31. august 2016 kl. 10:44

SENIOR - Damerne mødte forleden FC Horsens. Holdet skulle ud og revanchere nederlaget og den dårlige præstation fra sidste weekend mod Lyseng.

Efter en lidt rodet start på kampen med mange fejl og uoverensstemmelser, i spillet viser HIF sig fra sin farlige side. Simone Jakobsen spiller bolden ud på højre kanten til Louise Jakobsen, som tager et par træk med bolden inden hun sender bolden hårdt mod mål. FC Horsens’ målmand kan ikke holde bolden, og den går i mål til stillingen 1-0 til HIF efter 14 minutters spil.

Efter 37 minutters spil var HIF på pletten igen, denne gang var det spilleren med assisten til det første mål der kom på måltavlen. Laura Lindhardt modtager bolden centralt på banen et stykke inde på FC Horsens’ banehalvdel, med sit gode overblik finder hun en fri Simone Jakobsen, som afdribler den bagerste FC Horsens forsvarsspiller inden hun sparker bolden hårdt og fladt forbi målmanden i det lange hjørne til pausestillingen 2-0 til HIF.

Efter 58 minutters spil var HIF farlige igen, sæsondebutanten som netop er hjemvendt fra Middelfart Cecilie Themsen er vaks og modtager et dårligt udspark fra FC Horsens’ målmand. Cecilie er vågen og ser at målmanden er langt ud af sit mål, hun tager et hurtigt træk og sparker bolden hårdt og flot op i det lange målhjørne. Et flot mål, og hvilken en måde at lave et comeback i Hedensted IF på, stillingen var nu 3-0 til HIF.

Efter 66 minutters faldt aftenens flotteste mål, Laura Lindhardt modtager bolden midt på banen, laver en elegant vending, inden hun sender bolden til højre til anfører Rikke Larsen. Rikke tager et par trak i dybden inden hun sparker et godt indlæg mod fjerneste stolpe, Caroline Hartmann har forladt sin venstre kant og har taget et flot løb i feltet. Hun løber til bolden og sparker til den første gang med sit venstreben, bolden tager undersiden af overliggeren og går i mål. 4-0 til HIF, som også blev kampens resultat.

Efter kampen havde træner Kasper Juhl Hansen følgende kommentar til hedenstedif.dk:

- Vi starter kampen rigtig skidt i dag, vi laver alt for mange uprovokerede fejl, og sætter stort set ikke et ben rigtigt det første kvarter. Generelt får vi ikke rigtigt vores spil til at fungere i første halvleg, men det viser at pigerne har et godt bundniveau, når man kan spille en dårlig halvleg og stadig være foran 2-0, det er stærk og det tager vi med videre. Vi har en rigtig god pausesnak og får ændret/snakket om nogle ting i pausen, som går at vi er markant bedre i anden halvleg, FC Horsens kommer ikke til de halve chancer som de gjorde i første halvleg, og vores offensive spil fungere meget bedre og vi rammer hinanden godt. Alt i alt er jeg godt tilfreds med dagens resultat, og de sidste godt og vel 60 minutter var også meget tilfredsstillende. Nu ser vi frem til to forhåbentligt gode træninger i denne uge, inden vi skal til Tranbjerg og spille en vigtig kamp på lørdag.

Hedensteds næste kamp er lørdag kl. 15.30, da de møder AIA/Tranbjerg på Grønløkke Stadion.

HIF's holdopstilling:
1. Kristina Nielsen (m)
2. Lærke Jessen
3. Caroline Hartmann
4. Maria Hauge
5. Sarah Kring
6. Laura Lindhardt
7. Rikke Skov Adelfred (c)
8. Louise Jakobsen
9. Cecilie Themsen