Formand inden pokalopgør: Kom på stadion og støt byens drenge!

image Arkivfoto: Palle Herløv
18. september 2017 kl. 21:34

SENIOR - Den største fodboldkamp i klubbens historie. Den største, der nogensinde er spillet i Hedensted Kommune. 90 minutters lokal sportshistorie, som hele byen bør bakke op om.

Sådan lyder det fra HIF's formand Henrik Lundsgaard Nielsen forud for onsdagens pokalkamp mod superligaklubben Lyngby Boldklub, hvor det er forhåbningen, at et sted mellem 1500 og 2000 mennesker kommer og hepper på byens hold. Vi har før oplevet, hvordan masser af opbakning fra sidelinjen er med til at styrke holdet, som på papiret er undertippet. Hvem husker ikke den fantastiske 0-0-kamp mod Brøndby 30. juni 2011, da 1468 tilskuere mødte op? Eller de to holds første opgør under majfesten 2006, da ca. 2200 tilskuere skabte en fantastisk kulisse på stadion. Også selvom HIF tabte 4-8.

LÆS OGSÅ: Kampreferat fra Hedensted IF - Brøndby IF (HIF's arkiv)

Det er den støtte, holdet igen har brug for. Den velkendte "12. mand", der lever sig ind i kampen og klapper, selv om bolden kun er lige ved at gå ind.

- Man hører ofte, at hvis man er favorit, så kommer man måske og leverer en indsats på 70 pct., fordi man undervurderer sin modstander. Hvis det er tilfældet for Lyngby, og vores hold så kommer med 120 pct., begynder de at nærme sig hinanden, så jeg tror på en tæt og intens fight, der bliver spændende til det sidste. Jeg garanterer, at alle spillere er klar til kamp, siger klubformanden, der generelt har grund til at være i godt humør for tiden, for det går godt i klubben på rigtig mange områder.

LÆS OGSÅ: Se kampen live: Hedensted IF - Lyngby Boldklub (DBU TV)

Hvad er det, der gør, at det går så godt i øjeblikket?

- Jamen, der er mange ting, som spiller ind. Dels har de sportslige resultater været med os. Vi har været dygtige, men vi har også haft heldet, og det følger som regel dem, der opsøger det. Det har vi gjort på mange fronter. Der er medlemstilgang i ungdomsafdelingen, vores seniorafdeling er meget velfungerende - andetholdet er kommet op i et højere gear (fører deres pulje i serie 3), kvinderne spiller i jyllandsserien og oldboys er lige rykket op i A-række. Det er svært at være utilfreds. Vi kan mærke rundt i byen, at der er mange, der støtter op omkring klubben. Når man kommer et sted hen, snakkes der fodbold, siger Henrik Lundsgaard Nielsen.

SE OGSÅ: Optakt til Hedensted IF - Lyngby Boldklub (HIF's Web-TV)

Klubben har fået trykt 1500 billetter til kampen, der spilles kl. 16.30 på bane 2 (ved klubhuset). De koster 50 kr. og kan købes i forsalg hos SuperBrugsen, Spar, Café Cozy, Sølvbjerg Shoes og i klubhuset. Man kan selvfølgelig også købe en billet ved indgangen, hvor der er gratis adgang for børn og unge under 16 år. Vis meget gerne dit netværk, at du deltager i begivenheden på Facebook her.

GOD KAMP!