Nørlund: Kamp mod Lyngby er stort for klubben og hele byen

04. september 2017 kl. 21:19

SENIOR - Endelig får Hedensted besøg af et superligahold i landspokalturneringen.

Ved mandagens lodtrækning kom sedlen med "Lyngby Boldklub" op ad bowlen, og dermed fik HIF's cheftræner Alex Nørlund opfyldt sit ønske om at få en modstander fra landets bedste række.

- Det er ingen hemmelighed, at jeg har drømt om at møde et hold fra ligaen. Det bliver en historisk kamp for klubben, der aldrig før er nået til en 16.-delsfinale og aldrig før har mødt et superligahold i en tællende kamp. Drengene har præsteret fantastisk i snart to år, så de fortjener det her til fulde, siger Nørlund til klubbens hjemmeside.

- Det bliver en stor oplevelse for alle, uanset hvordan det går. Det er det her, de unge går og drømmer om, og det glæder mig, at de får den her mulighed. Forhåbentlig kan vi trække 1500-2000 tilskuere på stadion. Jeg forventer ikke at se ret mange fra Lyngby pga. det tidlige starttidspunkt, men mon ikke, sådan en begivenhed kan trække folk til fra oplandet. I bund og grund håber jeg, vi får en fest med mange mennesker. Uanset hvad bliver det en rigtig fed dag med to hold, der gerne vil spille god fodbold, siger Alex Nørlund.

LÆS OGSÅ: Hedensted skriver historie igen: 2. divisionshold sendt ud af pokalturneringen

-Hvordan spår du jeres chancer?

- Jamen, jeg tror, vi kan vinde den kamp. Muligheden er der helt bestemt, for pokalfodbold er pokalfodbold, som man siger. Alt kan ske. Vi har allerede vist, at vi har, hvad der kræves, når der er behov for at hive et ekstra gear frem. Jeg tror derimod ikke, det har nogen betydning, at Lyngby ligger i bunden af superligaen, for de har en stor trup, og dermed kan de sende nogle sultne spillere, der ikke har været ret meget i ilden endnu. De har lige repræsenteret Danmark i Europa League, og så er det jo bare en klub med klassespillere på de fleste positioner, siger Nørlund og fortsætter:

- Nogle vil mene, at det er til deres fordel, at de har været i gang i tre måneder med en del kampe, men det kan også komme os til gavn, hvis de er lidt mærkede på den kant. Det er dog gisninger, som jeg i sidste ende ikke kan bruge til ret meget, siger HIF-træneren, der kender Lyngby-træner David Nielsen fra deres fælles tid som spillere på U21-landsholdet.

De to har siden mødt hinanden på banen, og Nørlund understreger, at han har meget stor respekt for de præstationer, Nielsen har opnået som træner.

- Han har lukket munden på kritikerne, siger Alex Nørlund.

LÆS OGSÅ: Nørlund glæder sig over kampene mod hold fra de højere rækker

Kampen spilles onsdag 20. september kl. 16.30. Det tidlige tidspunkt skyldes, at Hedensted ikke har lys på opvisningsbanen.

Det skriver medierne:
"Underdog" kalder superligahold for en ønskemodstander (Horsens Folkeblad)
Superliga-besøg i Hedensted (Vejle Amts Folkeblad)
Hedensted-chef: Jeg tror, vi slår Lyngby (bold.dk)
Hedensted-boss glæder sig til David Nielsen-gensyn (Tipsbladet)
Hedensted møder Lyngby i pokalen (TV Syd)
Lyngby Boldklub har trukket Hedensted IF i pokalen (lyngby-boldklub.dk)
Lyngby i kæmpe pokal-brøler (Ekstra Bladet (arkiv))