Tilskuerne væltede ind på stadion - pokalsensationen udeblev

image Foto: Palle Herløv
20. september 2017 kl. 21:01

SENIOR - HIF er ude af årets landspokalturnering efter nederlag på 3-1 til Lyngby Boldklub, der sendte en flok superligaspillere over Storebælt.

Der var pres på de fiktive tælleautomater ved indgangen, og bane 1 ligner næsten sig selv efter en våd Majfest efter at have ageret parkeringsplads, for der var mange tilskuere på stadion i dag. 2378 lød det officielle tal på over højttaleren fra den germanofile stadionspeaker Michael Vagtholm Christensen, som i dagens anledning måtte stå på en skammel for at kunne skue ud over publikum og ned på banen.

Det var gæsterne, der kom bedst fra start, da Mikkel Jensen scorede til 0-1 efter 11 minutter. Da stod man stadig med en fornemmelse af, at det her kunne ende lykkeligt. At Hedensted igen kunne tage fusen på én af de store og tilføje endnu et gyldent kapitel til den del af klubhistorien, der handler om holdets deltagelse i landspokalturneringen 2017.

Otte minutter senere blev det imidlertid 0-2 ved norske Kristoffer Larsen, der muligvis aldrig har hørt afdøde Richard Møller Nielsens postulat om, at netop dén føring er den farligste af dem alle. Det beviste Mathias Kahr Christensen kort efter, da han reducerede direkte på frispark. Jublen brød løs blandt det rekordhøje antal tilskuere, og "Es gibt nur ein Rudi Völler" bragede ud over dem allesammen og blandede sig med klapsalverne.

Banens mindste spiller, den tidligere AGF'er Jeppe Kjær, knoklede løs for sit hold, og det var fortjent, at han fik lov at toppe sin indsats med scoringen til 3-1, selv om det næppe er et mål, han husker tilbage på med stolthed. En hurtig, flad spilning ind i feltet og en afretning - så lå den der. Keeper Michael Mandal nåede ikke ud til den.

Dermed var stillingen ved pausen 1-3, og anden halvleg blev med det in mente en lidt tam affære. Der blev ikke scoret mere, men begge hold havde gode chancer. Mandal hev flere pragtredninger op af hatten, og i den anden ende fik Jacob Lindstrøm muligheden for at heade bolden i nettet til 3-2.

1-3 blev altså stillingen og afgørelsen på en herlig dag i Mosen, som vi i klubben kun kan glæde os over at have delt med ca. 2400 tilskuere fra nær og fjern.

HIF's næste kamp i danmarksserien er ude mod Holstebro Boldklub lørdag 23. september kl. 16.

HIF's holdopstilling:

Mål:
15' 0-1 Mikkel Jensen
23' 0-2 Kristoffer Larsen
28' 2-1 Mathias Kahr Christensen (direkte på frispark)
33' 1-3 Jeppe Kjær

Ind- og udskiftninger:
46' Jakob Malberg ind  Nikolai Vilsbøll ud
61' Rasmus Jørgensen ind  Mikkel Thisgaard ud
68' Armin Lemes ind  André Givskov ud

DET SKRIVER MEDIERNE:
Pokalbrag i Mosen: Træneren tager selv 180 tilskuere med (Horsens Folkeblad)