DS: Nikolaj Søgaard trækker igen den grønne trøje over hovedet

image Arkivfoto: Dorte Adelfred
07. juli 2020 kl. 22:37

SENIOR - Nikolaj Søgaard er igen klar til at trække den grønne trøje over sine lyse lokker, når danmarksserieholdet tager hul på den nye sæson mandag i uge 30.

Den 26-årige forsvarsspiller spillede senest for HIF, da vi besejrede Give Fremad i pokalturneringen 18. juni 2019. Søgaard åbnede faktisk det opgør, da han hamrede bolden op i det ene målhjørne efter syv minutters spil.

Herefter valgte han at tage en pause fra fodbolden, da han havde svært ved at finde tid til træning og kampe pga. sit job og et nyligt huskøb.

- Jeg følte ikke, at jeg havde tiden til at yde 110 procent for klubben, og derfor valgte jeg at stoppe dengang. Når jeg går ind i noget, skal det være helhjertet - derfor var det bedst at skilles, siger Nikolaj Søgaard til hedenstedif.dk.

Han holdt dog kontakten med cheftræner Kasper Adelfred vedlige, og derfor er han tilbage i klubben, nu da hans liv igen "tillader" kombinationen af arbejde, familieliv og mange timers boldspil om ugen.

Holdet er lidt yngre end sidst, og derfor er det vigtigt med nogle bærende kræfter, der kan give lidt videre til de unge spillere. Jeg glæder mig til at komme ordentlig igang efter sommerferien, siger Søgaard.

Inden han skiftede til Hedensted i sin tid, spillede han ca. 50 2. divisionskampe for Middelfart Boldklub og FC Djursland.

LÆS OGSÅ: Nikolaj Søgaard bliver HIF-spiller i 11. time

Kasper Adelfred siger, at Nikolaj Søgaard har været savnet både på og uden for banen i det år, han har været væk.

- Nikolaj er en guttermand, der altid sørger for godt humør i omklædningsrummet, og på banen vil han vinde for enhver pris. Han er god til at kommunikere med sine medspillere, og han tager et stort ansvar, så det er lige sådan en spiller, vi har manglet det seneste år.

- Derfor er det en ønskespiller for trænerteamet, der nu vender tilbage. "Sø", som han kaldes blandt holdkammeraterne, kan spille begge backs og kanter.

Foruden FC Djursland og Middelfart Boldklub har han spillet for Kolding Boldklub, Odder IGF Fodbold, Vejle Boldklub og barndomsklubben i Skibet IF uden for Vejle.