U19: Fra kaos uden hold til suveræn puljevinder og JM-kamp

14. juni 2015 kl. 17:00

UNGDOM - Klubbens U19-hold sikrede sig forleden titlen som puljevinder efter en suveræn og ikke mindst overraskende god sæson.

Inden sæsonstart stod trænerteamet bestående af cheftræner Türel Esgici og assistent Brian Nielsen uden et hold, da de ældste af drengene fra forrige sæson var rykket op til seniorafdelingen.

- Det var lidt kaotisk med kun fire-fem spillere tilbage. Men med lidt ringen rundt og overtalelse af nogle spillere, der egentlig var stoppet, havde vi igen til et hold inden turneringsstart. Og toppene med 24 til 25 spillere, forklarer Türel Esgici.

U19-holdet er en samling af drenge fra årgangene 1996/97/98, hvor nogle altså kun er U17-spillere, der er rykket op, da klubben ikke har en U17-årgang i øjeblikket.

U19-årgangen startede med et nyt tiltag, hvor alle klubber skulle spille sammen i puljer og kvalificere sig til mesterrækken ad to omgange.

- I de puljer rendte vi ind i hold som Hatting/Torsted, Odder IGF og FC Skanderborg, som nu spiller i mesterrækkerne, så mesterrækkerne kunne det ikke blive til. Men vi er nu kommet til det her punkt, hvor vi - efter syv sejre, en uafgjort kamp samt en målscore på 40-11 og med Jeppe Asmussen som topscorer med 16 mål - skal spille med om det jyske mesterskab, siger Türel Esgici.

Hans drenge skal i kamp onsdag kl. 19, hvor modstanderen er FC Sydvest 05 fra Tønder.