Scholz skifter fra Standard Liège til Club Brügge

image Arkivfoto
29. januar 2018 kl. 21:29

SENIOR - 25-årige Alexander Scholz fra Hedensted har sat sin underskrift på en ny kontrakt i belgisk fodbold.

Kontrakten sender ham fra Standard Liège, hvor det er knebet med spilletid på det seneste, til storklubben Club Brügge, hvor han bl.a. bliver holdkammerat med den tidligere FCK-spiller Claudemir. Kontrakten løber i tre og et halvt år frem til sommeren 2021.

Jeg har været i Belgien i fem år, så jeg har fra første række kunne se, at Club Brügge er en stor klub. Jeg er meget glad for at blive en del af holdet, og jeg kender i forvejen et par af spillerne. Jeg spillede nemlig sammen med Hans Vanaken i Lokeren og Guillaume Hubert i Liege”, siger han til Tipsbladet.dk.

Alexander skiftede fra Lokeren til Standard Liège i januar 2015. Han fik en glimrende start på universitetsbyens hold, og han var fast mand i startopstillingen, ligesom han spillede kampe for U21-landsholdet. Siden røg han på bænken, og det har knebet med spilletid gennem en periode.

Club Brügge blev senest mester i 2016 og har dermed vundet det belgiske mesterskab 14 gange. De ligger nummer et i ligaen i øjeblikket.

Danskerne Kenneth Brylle, Anders Nielsen, Brian Priske, Niki Zimling, Jesper Jørgensen og Jim Larsen har tidligere spillet i klubben.

Det skriver medierne:
Dansk forsvarer skifter til belgisk storklub (hsfo.dk)
Alexander Scholz skifter til Club Brügge (ronaldo.com)
Officielt: Alexander Scholz skifter til Club Brügge (Tipsbladet)
Alexander Scholz naar Club Brügge (clubbrugge.be)
Alexander Scholz skifter til Club Brügge (bold.dk)