To Ligabold.dk-awards til HIF

20. februar 2018 kl. 21:17

SENIOR - Hedensted IF har netop vundet to afstemninger blandt brugerne af amatørfodbold-sitet Ligabold.dk.

Det drejer sig om afstemningerne om årets stadion i danmarksseriens pulje 4, hvor Hedensted Stadion løb med titlen med en stemmeandel på 36 procent foran Holstebro Stadion med 33 og det idyllisk beliggende Wannafind Stadion i Skanderborg med ligeledes 31 procent. Der var med andre ord tæt løb, og det er ikke muligt at se det faktiske antal afgivne stemmer.

I indstillingen, som ikke er klubbens første i den kategori, står der følgende: "I Hedensted kan man altid være sikker på godt med tilskuere på lægterne, når de lokale helte løber på banen. Stadion har en lille tribune, et fint græstæppe og en god atmosfære."

Michael Mandal vandt afstemningen og titlen som årets målmand foran Peter Nielsen fra Vejgaard Boldspilklub og Martin Andersen fra Holstebro Boldklub. Mandal fik 36 procent af stemmerne. Forfølgerne fik hhv. 33 og 31 procent. Det fremgår ikke, om der følger andet end titlen med kåringen.

I indstillingen af Hedensted-målmanden står der: "Michael Mandal har været stærkt spillende for oprykkerne. Flere gange har han listet fantastiske redninger ud af ærmet i efterårets kampe. En dygtig keeper i danmarksserien."