DS: 20 spillere rejser til 22 grader i Spanien: Nu skal der nørdes taktik

image Arkivfoto
26. februar 2019 kl. 17:35

SENIOR - HIF's førstehold i danmarksserien tager igen i år til udlandet på træningslejr.

I marts 2018 gik turen til Amsterdam. I år flyver 20-mandstruppen og trænerstaben til Spanien med kurs mod kystbyen Torrevieja i Alicante-provinsen.

LÆS OGSÅ: De Grønnes bus er stævnet ind hos de Oranje

- Klubben har vurderet, at der skulle ske noget nyt med træningslejrene. Vi har været rundt i Danmark og holdt det hjemme i klubben, men det giver noget ekstra, når spillerne er sammen 24 timer i døgnet, siger cheftræner Kasper Adelfred.

Både han og Brian Rasmussen skal med på turen, hvor også holdlederne Thomas Bie og Birte Pedersen er med. Desuden deltager Søren Lund Jørgensen som fysioterapeut og formand Henrik Lundsgaard Nielsen, der kender området i forvejen.

Formanden kender stedet
Lundsgaard var i Torrevieja i efteråret, hvor han lagde vejen forbi det sportshotel, HIF-truppen skal bo på. Her er fine faciliteter, og hver dag kommer en bus, som kører hele flokken til træningsbanen.

- Henrik mødte nogle fra juniorlandsholdet i tennis, da han var hernede. De talte varmt om stedet, og da vores spillere blev præsenteret for ideen, var de med på at betale en del af turen af egen lomme, så det kunne lade sig gøre at rejse herned til godt vejr og bedre baner, siger Kasper Adelfred.

- Når der er 22 grader, som der ser ud til at blive nu, får vi mulighed for at træne nogle andre ting, end vi kan under de forhold, vi har herhjemme lige nu. Er der koldt, skal folk holdes i gang hele tiden, så de ikke fryser og risikerer skader eller sygdom. I varmen kan de sagtens stå stille, så vi har god tid til at øve en masse taktisk og nørde stillestående ting. Det passer perfekt med, at det er netop det, vi har brug for at bygge på vores spil på det her tidspunkt af opstartsfasen, forklarer Kasper Adelfred.

LÆS OGSÅ: HIF vinder 14-0 i testkamp i Amsterdam

Der er afgang fra Billund Lufthavn fredag morgen og ankomst ved middagstid. Om aftenen er der arrangeret en træningskamp mod et lokalt hold fra den femtebedste spanske række, der efter sigende svarer til danmarksserien.

Lørdag og søndag er der to træningspas hver dag, og så går turen hjem mandag morgen.