DS: HIF kom tilbage på sporet med flot sejr over bundholdet fra Viborg

image Foto: Dorte Adelfred
30. april 2019 kl. 12:34

SENIOR - Hedensted kom tilbage på det rette spor, da førsteholdet lørdag slog Viborg med 5-2 hjemme i Mosen.

Med sejren fik holdet skabt lidt vital afstand til nedrykningspladserne, som pt. indtages af netop Viborg helt i bund, B 1909 og Otterup B & IK.

Mirsad Suljic satte gang i festen foran knap 300 tilskuere, da han scorede på et flot oplæg fra Nikolaj Søgaard efter 24 minutter.

Søgaard gjorde det selv til 2-0 kort efter, da han sparkede langt udefra med venstrebenet. Høj klasse af den lille højre back.

Gæsterne fik reduceret ved Andreas Lauritsen inden pausen, men i anden halvleg kom Hedensted stormende ud og ramte nettet tre gange inden for det første kvarter. Så var den kamp afgjort.

SE BILLEDERNE: Hedensted IF - Viborg FF (Facebook)

Nicolai Givskov satte klubrekord, da han spillede sin førsteholdskamp nummer 295. Dermed røg Peter Klode ned på andenpladsen. Kristian Bonde spillede samtidig sin kamp nummer 200.

Næste kamp er ude mod topholdet Næsby Boldklub lørdag 4. maj kl. 14.

HIF's startopstilling:

24' 1-0 Mirsad Suljic
28' 2-0 Nikolaj Søgaard
37' 2-1 Anders Lauritsen
50' 3-1 Mirsad Suljic (straffespark)
57' 4-1 Ronni Bagge
59' 5-1 Nikolaj Søgaard