DS: HIF skuffede med dyrt nederlag til fynsk bundprop

image Foto: Dorte Adelfred
02. juni 2019 kl. 09:39

SENIOR - Hedensteds førstehold skuffede hjemme i Mosen, da det tabte lørdagens kamp mod Otterup B & IK.

Fynboerne tog hjem med en sejr på 1-2. Det betyder, at HIF nu kan se frem til to nervepirrende kampe i bunden som afslutning på sæsonen. Modstanderne her er Kolding Boldklub og B1913, der ligger henholdvis nummer fire og otte i tabellen. HIF er seks'er ud af de 10 hold.

Holdet var ellers optimistisk oven på 3-1-sejren over Varde i forrige runde, men det endte i et stort antiklimaks.

- Vi er skuffede, men vi har gode chancer for points i de to sidste kampe. Vi spillede 0-0 i den første kamp mod Kolding, hvor de parkerede bussen foran mål, og Otterup er et bedre hold end B1913, sagde cheftræner Kasper Adelfred efter kampen til Horsens Folkeblad.

LÆS OGSÅ: Dyrt nederlag til Hedensted (hsfo.dk)

Midtbanespiller og anfører Mathias Kahr Christensen har været skadet det meste af sæsonen, og det er en væsentlig forklaring på holdets nedtur fra toppen til bunden.

Kampens første mål kom fem minutter efter pausen. Jonas Villemoes scorede, da han slap fri af forsvaret.

Mirsad Suljic var ved at udligne efter 82 minutter efter hjørnespark, men hans skud blev blokeret, og så scorede Otterup til 2-0 på det næste angreb ved den 32-årige indefodboldkonge Mark Tubæk.

I overtiden fik Hedensted reduceret på hovedstød ved Kristian Bonde.

SE BILLEDERNE: Hedensted IF - Otterup B & IK (Facebook)

- Alt for ofte var den sidste aflevering for dårlig, sagde Hedensted-træner Kasper Adelfred. Vi var optimister i pausen, men det værste, der kan ske mod et hold som Otterup, er, at man kommer bagud. Det skete fem minutter efter pausen, sagde Adelfred til den lokale avis.

Næste kamp er fredag 7. juni kl. 19 ude mod Kolding Boldklub.

HIF's startopstilling:
1. Kenneth Qvist (m)