Tre nomineringer til HIF i Ligabold.dk's awards

03. januar 2021 kl. 15:22

SENIOR - Amatørfodbold-sitet Ligabold.dk står også i år bag uddelingen af en rækker priser under navnet 'Ligabold Awards'.

Her er Hedensted IF repræsenteret ikke færre end tre gange. Trænerduoen Kasper Adelfred og Brian Brøsted Rasmussen er nomineret som 'efterårets trænere' med følgende begrundelse:

Der er en årsag til, at de fleste trænerkonstellationer består af en cheftræner og én eller flere assistenter. På den måde undgås uenigheder, tvivl om hvem der tager beslutningerne, og man ved, hvor ansvaret skal placeres, både når det går godt og skidt. HIF’s trænerduo Kasper Adelfred og Brian Rasmussen er dog beviset på, at der er andre måder at gøre tingene på. Ansvaret er ligeligt fordelt mellem de to, og efter nu tre år med konstellationen er det svært at karakterisere samarbejdet som andet end en succes. Hedensted ligger ved vinterpausen nummer et i Danmarksseriens pulje 3, og det sker efter et 2020, hvor det eneste nederlag i en tællende kamp kom i årets sidste opgør - en pokalkamp mod Fremad Amager.

Selvom statistikken selvfølgelig er hjulpet på vej af forårsturneringens corona-aflysning, talte 2020 dog ti danmarksseriekampe og tre pokalkampe. Heriblandt en sejr over Viborg FF fra 1. division. De to trænere kom ind til opgaven med hver sin baggrund. Kasper Adelfred havde erfaring som ungdoms- og andetholdstræner samt assistenttræner for førsteholdet i netop Hedensted.

Brian Rasmussen kom med mange års erfaring som ungdomstræner i Vejle. Udfordringen for de to var altså vidt forskellig. Kasper skulle omstille sig fra at være assistent- til cheftræner, mens Brian gik fra ungdoms- til seniorfodbold og et formentlig noget anderledes fodboldmiljø.

Med en filosofi, der fokuserer på at skabe kampene ved at have bolden, men uden at gå på kompromis med det overordnede mål om at vinde, har de formået at kombinere deres erfaringer og skabe et hold, som lige nu overvintrer på den højeste placering i klubbens historie. De har perfekt formået at afbalancere seriøsitet og sammenhold, og skabt en stemning, der har kunnet fastholde og tiltrække spillere og udviklet en trup, der lige nu virker til at skulle kæmpe med i den sjove ende til foråret.

Jonas Andersen er nomineret som 'efterårets angriber' i Danmarksserien med følgende begrundelse:

Jonas Andersen har haft stor effekt på den flotte efterårssæson, Hedensted IF har haft. Han er en offensiv spiller, der på trods af sin størrelse på 190 centimeter har en rigtig god teknik og er fantastisk til at holde i bolden. Han har et godt spark med begge ben og et godt hovedspil, hvilket gør ham uhyggelig i boksen. Med sine seks mål er han topscorer på det mest scorende hold i puljen.

Jonas kom til klubben meget sent i sommer, men han har fra dag ét taget alle med storm og har taget et stort ansvar på trods af sine kun 21 år.

Mathias Kubel er nomineret som 'efterårets profil' med denne begrundelse:

Mathias Kubel er en spiller med x-factor. Han er fantastisk mand-mod-mand. Han har en ekstrem speed med bolden, hvilket har gjort meget ondt på Hedensteds modstandere.

Han kan få det til at se så let ud, at det er en fryd for øjet, når han folder sig ud. Mathias’ overblik er rigtig godt, og flere modstandere har måtte ty til en decideret mandsopdækning for at stoppe ham.

Han har været kampafgørende i mange, mange kampe med mål, assists, tredjesidste fod eller fremtvungne straffespark, hvilket har haft stor indflydelse på klubbens placering. En spiller med potentiale til at nå rigtig langt, hvis han selv ønsker det.

Du kan afgive din stemme her via Facebook, hvor du skal 'like' den kommentar med artiklen om den person, du vil stemme på.