Klubhistorie

Hedensted Idrætsforening (HIF) blev grundlagt i 1928, og har gennem tiderne haft forskellige sportsgrene på programmet. I dag beskæftiger foreningen sig dog udelukkende med fodbold.

Det ser ud til, at vi er ganske gode til det. Vi har idag mere end 700 medlemmer, heraf 426 drenge og piger, der spiller ungdomsfodbold i klubben. Dette store medlemstal placerer Hedensted IF som den syvendestørste klub i Jylland, hvor der findes mere end 900 klubber. Ikke engang Vejle Boldklub kan måle sig med "De Grønne".

Der er flere seniorhold i klubben, der i øvrigt vandt det jyske mesterskab tilbage i år 2004. Dengang spillede førsteholdet i serie 3, men nu er det altså i jyllandsserien, de hver weekend kæmper om points. De tre andre hold er fordelt på serie 3 og 5 samt jyllandsserien for kvinder.

Organisation
HIF er organiseret med en bestyrelse på syv medlemmer, der afstikker de overordnede rammer for klubbens arbejde. Bestyrelsen kan nedsætte ad-hoc udvalg til forskellige begivenheder. Et eksempel er sponsorudvalget til Majfesten.

Ungdomsudvalg
Udvalget har ansvaret for alle opgaver vedrørende ungdomsfodbolden i Hedensted Idrætsforening. Det består af ét bestyrelsesmedlem, som er født formand.

Herudover består udvalget af kontaktpersoner (forældre) for hver afdeling.

Seniorudvalg
Beskæftiger sig med alle typer af opgaver vedrørende senior herrefodbold i Hedensted Idrætsforening. Det består af to bestyrelsesmedlemmer.

Hedensted IF's Venner
Ud over denne formelle organisation findes der en selvstændig forening, Hedensted IF's Venner, der har til formål at dyrke fodbold og motion for ældre medlemmer af HIF, samt at støtte HIF, og kun HIF, med økonomiske midler.