HIF trækker sig fra samarbejdet med AC Horsens

image Arkivfoto
21. maj 2015 kl. 20:31

KLUBNYT - De grønne fra Hedensted IF og de gule fra AC Horsens er ikke længere samarbejdspartnere.

Det oplyser HIF i en pressemeddelelse.

Gennem det seneste halvandet år har HIF været en del af det såkaldte Insero-samarbejde, som er det klubsamarbejde, AC Horsens har med en del omegnsklubber om ungdomsfodbold. Bestyrelsen i HIF har foretaget en grundig evaluering af dette samarbejde gennem interne møder i klubben og møder direkte med AC Horsens.

Med baggrund i forløbet af den forgangne periode har bestyrelsen vurderet, at det vil være bedst for Hedensted IF som helhed at udtræde af samarbejdet.

Vi er blevet rigtig godt behandlet i AC Horsens, og vi ønsker klubben held og lykke.

Tilbage til Vejle?
Hedensted IF skal naturligvis til stadighed kunne tilbyde vore ungdomsspillere en videreudvikling af deres talent. Også i de situationer, hvor talentet rækker til mere, end vi vil kunne honorere i klubben. Derfor vil vi nu afsøge mulighederne for at give de allerbedste spillere et godt træningsmiljø med højt niveau og veluddannede trænere, som erstatning for den udvikling de hidtil har fået via Insero-samarbejdet.

Vi vil søge alternative muligheder til Insero-samarbejdet, og en af de muligheder, der skal undersøges, er KUV-samarbejdet med Vejle Boldklub, som Hedensted tidligere har været en del af i en længere årrække.

Bestyrelsen vil naturligvis holde alle orienteret om arbejdet med at finde en ny samarbejdspartner.