Husk Hedensted Løbet 16. maj

27. april 2015 kl. 20:14

KLUBNYT - Inden længe bliver der igen hamret pløkker i jorden på bane 1, duften af grillpølser spreder sig over Mosen og blander sig med lyden af radiobiler og skrækindjagende hvin fra rutsjebanerne.

Og så er det traditionen tro tid for det årlige Hedensted Løb, som i år afvikles for 32. gang lørdag 16. maj kl. 13. Der er stadig frie pladser.

LÆS OGSÅ: Hedensted Løbet spurter mod deltagerrekord (Horsens Folkeblad)

Sidste år deltog rekordmange - 628 - i løbet, som var det første med løbeklubben HLLH som medarrangør. Det betød et række ændringer. Bl.a. blev der indført et halvmaraton og et børneløb, som var medvirkende til at trække endnu flere deltagere til.

- Vi lærte mange ting sidste år. Bl.a. at vi skal spærre af for trafikken på Jørgensens Allé og skrue væsentlig op for mikrofonen. Målområdet vil vi også gerne bygge bedre, men når deltagerne overordnet set var glade for stævnet, vil vi snarere justere frem for at ændre, siger formand Steen Christoffersen fra HLLH til Horsens Folkeblad / Hedensted Avis.

Den mest radikale ændring i år bliver, at halvmaraton begynder kl. 13, så det passer med, at sidste omgang bliver løbet sammen med deltagere på de øvrige distancer, 5 og 10 km.