"The Swoosh" rammer "De Grønne": Nike er ny tøjsponsor i HIF

image Genrefoto
27. juni 2015 kl. 17:34

KLUBNYT - HIF's hidtidige tøjleverandør M-Sport er gået konkurs, og det betyder, at klubben har været ude at lede efter en ny leverandør.

- Vi har derfor haft forskellige forhandlinger i gang omkring en ny leverandør af sportstøj til HIF, og vi kan nu med glæde meddele, at vi har lavet en rigtig god aftale med Sportmaster om levering af Nike-produkter fra den nye sæsons begyndelse, siger formand Henrik Lundsgaard Nielsen til hedenstedif.dk.

- Det giver klubben en masse nye muligheder, og vi vil selvfølgelig vende tilbage med en masse information omkring dette, når vi kommer i gang igen efter sommerferien, siger han.

Vidste du det om Nike?
- Nike Incorporated er et amerikansk firma, som producerer sportsudstyr og sportsmodetøj.
- Navnet udtales Nai-ki på engelsk, men bliver ofte udtalt som Naik på dansk.
- Virksomheden er opkaldt efter den græske sejrsgudinde og blev stiftet i 1961 af Phil Knight.
- I 1996 indgik Nike en historisk sponsoraftale med Brasiliens fodboldforbund for 10 år på 200 mio. dollars. Ifølge Forbes Magazine er Nike den 352. største virksomhed i verden i 2012.

Kilde: Wikipedia.dk