Sådan, Victor! Henter 300.000 kroner i Løvens Hule

image Foto: Løvens Hule.
26. januar 2024 kl. 16:52

KLUBNYT - Fodboldspiller, iværksætter og HIF'er Victor Kubel kunne torsdag aften ses i DR-programmet Løvens Hule, hvor det gælder om at overbevise én eller flere pengestærke forretningsmænd om at investere.

Det lykkedes for Victor, der driver virksomheden Shads Football, som sælger 3D-printede benskinner, der er formbare til brugeren ben efter en tur i kogende vand.

Victor gik derfra med en investering på 300.000 kroner for 30 procent af virksomheden, som dermed værdiansættes til en million kroner. Det var "løverne" Tahir Siddique og Nikolaj Nyholm, der gik sammen og investerede i Shads Football.

Hele udsendelsen kan ses lige her på DRTV. Victor er på efter 46:36.

Noget af det mest imponerende ved Victor Kubels bedrift er, at han blot havde haft gang i sin virksomhed i nogle få måneder, da han gik ind og præsenterede projektet for investorerne.

- Jeg er jo sportsnørd og har kontakter i mange internationale klubber. Og det her er altså et produkt, der er miljøvenligt, tilpasser sig den enkelte spilles ben og nemt kan personliggøres. Victor har allerede god kontakt til klubberne herhjemme, men vi skal også have produktet ud til et internationalt marked og til de store klubber, siger investor Tahir Siddique til avisen.dk, og han bakkes op af den anden investor, Nikolaj Nyholm, der siger, at Victor brændte igennem i studiet og besidder én af de kvaliteter, han kigger allermest efter hos iværksættere: Evnen til at tiltrække andre dygtige folk omkring sig.

LÆS OGSÅ: HIF indgår samarbejde med Shads Football

Shads Football har siden oktober haft et samarbejde med HIF, så man med fordel kan købe dem igennem klubben.

Shads' benskinner lavet af polyactic acid, som er et plastmateriale, der både er bionedbrydeligt og
komposterbart. Den perfekte pasform opnås ved, at pladen fugtes, placeres på skinnebenet og så tilpasser den sig benet, så den passer perfekt og yder maksimal sikkerhed.

Foto: Løvens Hule.