Jonas Østergård skifter til HIF

14. marts 2024 kl. 09:45

ELITE - HIF har lavet en aftale med Jonas Østergård, der skifter fra Give Fremad.

Den 17-årige angriber og kantspiller har tidligere været forbi Vejle Boldklubs U14 og har også spillet seniorfodbold i Bramming Boldklub.

Nu kommer han til Hedensted, som han har hørt om via blandt andre U19-cheftræner Lasse Kronborg.

- Han fortalte om klubben, og jeg synes, det lød fedt. Her er mange spillere på min egen alder i eliteafdelingen, og muligheden for som minimum at træne med spillerne fra danmarksserien er så højt et niveau, at jeg tror på, at jeg kan udvikle mig endnu mere som spiller og menneske, siger Jonas Østergård.

Han har spillet mange kampe som modstander til HIF igennem årene, så han kender udmærket til klubben. Jonas kom til i vinter og har været med i hele opstarten og senest på træningslejren i Spanien.

- Jeg har fået et godt indtryk. Hedensted er en ambitiøs klub med virkelig gode spillere og engagerede mennesker omkring elitetruppen (DS, serie 1 og U19). Det er hele staben af trænere og frivillige, der får tingene til at hænge sammen, og jeg fornemmer, at det er folk, som vil mig det bedste, og som har taget godt imod mig, lyder det fra Jonas Østergård, der i øvrigthar spillet sammen med Emil Barfod i VB-tiden.

- Det har været en fornøjelse, hver gang jeg har skullet til træning og kamp.

LÆS OGSÅ: Oliver Schrøder vender tilbage til HIF

HIF's sportschef, Alex Nørlund, siger, at han er utroligt glad for, at en spiller på Jonas’ niveau kan se en idé i at være en del af vores setup og se netop Hedensted som en god platform i forhold til at udvikle sig selv som spiller.

- Det er en blåstempling af vores hårde arbejde, når helt unge spillere som 17-årige Jonas Østergård og 18-årige Christian Atzen vælger os til. De kan se, at vi har de værktøjer, der skal til, for at flytte dem individuelt, hvilket vi blandt andet gør via personlige udviklingsplaner og hele måden, hvorpå vi sørger for løbende at integrere de unge i seniortræningen, siger Alex Nørlund.

- Det gør overgangen nemmere for de unge, og for os betyder det, at vi kan forme vores egne spillere og den vej rundt få et stærkere setup på seniorplan i eliteafdelingen, siger Alex Nørlund.

HIF ønsker Jonas Østergård stort velkommen i klubben.