Målfarlige Marcus Holch Hansen er ny mand i grøn

16. marts 2024 kl. 13:54

ELITE - HIF har lavet en aftale med Marcus Holch Hansen.

Den store angriber kommer fra Hatting-Torsted, hvor han har spillet hele i liv, og hvor han er noteret for 99 scoringer for førsteholdet i serie 3, 2, 1 og jyllandsserien.

HIF's sportschef, Alex Nørlund, siger, at Marcus er en spiller, han tidligere har forsøgt at få til Hedensted, da han har fulgt ham.

- Det er ikke fordi, jeg sådan render rundt og jagter spillere i tide og utide, men her har vi at gøre med en spiller, der klart har potentialet til et højere niveau og ikke mindst et talent, der rækker til mere end der, hvor han var, siger Alex Nørlund til hedenstedif.dk.

- Derfor er jeg glad for, at han nu er moden til et skifte og til at give det et skud hos os. Marcus er en af den her type spillere, der altid har været vant til at lave mange mål. Det er aldrig tilfældigt, når fodboldspillere år efter år laver mål. Så tror jeg på, at man kan gøre det på højere niveauer også, for det handler om at have det som et instinkt og i sit spil, siger Alex Nørlund.

Marcus er som 25-årig på et rigtig godt sted i sin karriere. Han er desuden venstrebenet, og det giver en helt anden dimension til de offensive pladser.

- Det er en meget spændende fyr, vi får ind her, og det glæder mig at se, hvordan folk udefra får øjnene op for mulighederne i Hedensted med de ting, vi arbejder hen imod, lyder det fra Alex Nørlund.

Marcus Holch Hansen siger selv, at han længe har haft lyst til at prøve at spille på et højere niveau, og derfor tog han nogle snakke med Alex, hvorefter han besluttede, at tiden var kommet.

- Det er da lidt specielt for mig pludselig at skulle spille for en anden klub, når jeg altid har været i den samme, men sådan er det i fodbold, og jeg tror kun, det er godt med nye holdkammerater, nye inputs og et højere niveau. Jeg er sikker på, at det gør mig til en endnu bedre spiller, siger Marcus Holch Hansen.

Angriberen måler 184 centimeter og har en eminent fysik. Han var med forleden, da serie 1-holdet spillede uafgjort mod Gauerslund i en testkamp. Marcus spillede 90 minutter og så Leonard Kosak score HIF's mål.

HIF ønsker Marcus Holch Hansen stort velkommen i klubben.