Ny mand i målet: HIF henter Aleksandar Stankovic

image Foto: Birte Pedersen.
22. marts 2024 kl. 17:44

ELITE - HIF har lavet en aftale med den 28-årige målmand Aleksandar Stankovic, der senest har spillet for Randers FC.

Der er tale om en spiller med 110 kampe fra blandt andet 1. og 2. division samt en optræden i Superligaen. En spiller fra øverste hylde, påpeger HIF's sportschef, Alex Nørlund.

- Der er ingen tvivl om, at vi får en kvalitetsmålmand ind i Stankovic. Han har masser af erfaring fra toppen af dansk fodbold. Han har været i klubber med et stærkt setup og daglig træning. Han er verbal og en karismatisk type med en fed attitude. Uden tvivl en stor profil for os. Vi er på alle parametre superglade for den her aftale, siger Alex Nørlund til hedenstedif.dk.

- Vi havde i klubben et ønske om at få tilført en ekstra målmand, så vi har tre til vores to hold i eliteafdelingen. Vi prøver hele tiden at optimere vores setup, så det har været på blokken i et stykke tid, at vi gerne ville have en ekstra målmand, siger Alex Nørlund.

Sportschefen understreger, at tilgangen af Aleksandar Stankovic på ingen måde er et udtryk for, at klubben har været utilfreds med de to andre målmænd, Jacob Michelsen og Alexander Schytte.

- Vi ser det her som en tilførsel af endnu mere kvalitet til holdet, og vi håber, at Stankovic kan være med til at udvikle på de to andre. Jeg er glad for, at vi har kunnet give Jacob et helt år som førsteholdsmålmand. Han er stadig meget ung, og det her er som sagt bestemt ikke et udtryk for, at vi har mistet troen på hverken Jacob eller Alexander Schytte, siger Alex Nørlund.

Aleksandar Stankovic i kamp mod Hedensted den 29. juli 2014. Foto: Palle Herløv.

Aleksandar siger til hedenstedif.dk, at han glæder sig til at komme i gang med turneringen, for han er kommet til klubben for at spille fodbold. Det siger han med henvisning til, at han ofte har været reserven til førstevalget i de klubber, han har spillet i de senere år.

- Jeg må erkende, at mit forhåndskendskab til Hedensted er begrænset, men jeg kender assistenttræner Denis Fazlagic, og cheftræner Johnny Mølby var min træner i AC Horsens-tiden. Nu stod jeg uden klub og følte, at der skulle ske noget med en bold igen, så efter nogle snakke endte vi med at lave en aftale, hvor jeg som spillende målmandstræner kan være med til at give noget videre til de yngre målmænd, siger Aleksandar Stankovic.

SE BILLEDERNE: Hedensted IF - AC Horsens (træningskamp, juli 2014)

Aleksandar Stankovic vil indgå i teamet omkring målmændene, hvilket giver Kenneth Qvist mulighed for at fokusere mere på rollen som assistenttræner, som han har ønsket.

Han er vokset op i Horsens, hvor han stadig bor. Foruden Randers FC og AC Horsens har Aleksandar spillet for Middelfart, Brattvåg (Norge), Aarhus Fremad, Skive IK, Odder IGF, FC Fredericia og Jammerbugt FC.

HIF ønsker Aleksandar Stankovic stort velkommen i klubben.