Poulsgaard scorer tre-årig kontrakt med VB

image Privatfoto
14. august 2016 kl. 22:10

UNGDOM - Den tidligere HIF-spiller Kasper Poulsgaard går rundt og smiler for tiden.

Den 16-årige forsvarer har netop skrevet under på en tre-årig kontrakt med Vejle Boldklub, hvor han spiller på U17-ligaholdet. Han er viceanfører for træner Søren Lykkes mandskab, og han debuterede sågar for VB's U19-hold i en 2-0-sejr over FC København tilbage i maj.

Kasper Poulsgaard, der har fået øgenavnet Traktor, fordi han er brølstærk, skiftede til VB fra AC Horsens i januar sidste år. Han kom til Horsens fra Hedensted. Vejlenserne fik øjnene op for ham gennem KUV-samarbejdet.

LÆS OGSÅ: 16-årig ex-HIF'er debuterede for VB's U19-liga

Til VB's hjemmeside udtaler sportschef Steen Thychosen, at han er begejstret over, at det er lykkedes at sikre Kaspers underskrift på en kontrakt, der gælder frem til, han bliver senior.

- Kasper Poulsgaard besidder mange af de egenskaber, som en dygtig midtstopper skal have i moderne fodbold. Han er stærk i mand mod mand-duellerne og god med fødderne. Kaspers udvikling det seneste år har været bemærkelsesværdig stor, og vi tror på en fortsat udvikling i vores stærke ungdoms-setup i Vejle Boldklub, siger Steen Thychosen.

LÆS OGSÅ: VB skriver med forsvarstalent (vejle-boldklub.dk)

Til hedenstedif.dk siger Kasper Poulsgaard, at hans mål har været at sikre sig en ungdomskontrakt denne sommer.

- Så er det jo bare fantastisk at kunne sidde her og konstatere, at det lykkedes. Jeg bliver belønnet for mit hårde arbejde på træningsbanen og til kamp.

Kasper Poulsgaard har fra han var helt lille drømt om at blive professionel med bolden, så ungdomskontrakten er et godt delmål på vejen dertil.

- Mine ambitioner og tanker om fremtiden er, at jeg skal arbejde videre for at blive bedre hver dag, så jeg kan opnå andre store mål som det her. Mine ambitioner med min sport er at nå de højeste rækker her i landet, og så må jeg tage den derfra. Jeg har været en del af et elitemiljø i de seneste tre år, så jeg er vant til at arbejde hårdt og kæmpe for tingene, siger han.

- En af de store grunde til, at jeg er nået hertil, er min selvtræning, som jeg går meget op i. Min hverdag starter med morgentræning fra kl. 8 til 9.30. Herefter går jeg så i skole til kl. 15.30, og så træner jeg igen fra kl. 16.15 til kl. 17.45, forklarer det unge talent, som i øvrigt blev kåret som årets spiller på sit U17-hold.

HIF ønsker Kasper stort tillykke og held og lykke med karrieren!