DS: Der skal knokles stenhårdt de næste 18 dage før sæsonstart

image Foto: Palle Herløv
18. juli 2017 kl. 22:26

SENIOR - Der er bare 18 dage til sæsonstart, så der skal arbejdes stenhårdt, målrettet og seriøst, fastslog danmarksserieholdets cheftræner Alex Nørlund ved træningsstart efter sommerferien tirsdag aften.

Og der blev knoklet igennem og svedt på en lidt kølig juli-aften i Mosen. Men der blev også grinet, klappet hænder og sagt goddag til nye og gamle holdkammerater, inden den stod på løb, kantspil, udstrækning osv.

Nørlund kunne se sine spillere gå til den med den rigtige indstilling, og det glædede ham naturligvis, da forberedelsestiden er så knap, som det er tilfældet.

- Det er nu, man skal vise sig frem som spiller. Vise, at man har lavet lidt i ferien. Der bliver ikke delt fribilletter ud i forhold til tidligere præstationer, for fodbold handler om nutid og ikke om datid, så vi skal være knivskarpe 5. august, hvor jeg spiller med de 14 mand, som er skarpest til den tid. Ganske simpelt, sagde han til hedenstedif.dk.

LÆS OGSÅ: Bolden ruller første gang 18. juli

Wiberg og Karalic er nye i klubben
Hedensted har fået tilgang af to nye spillere i sommerpausen. Fra AC Horsens' U19 er kommet Glen Wiberg. Han vil gerne prøves af på et højere niveau, og valget er faldet på Hedensted.

- Jeg havde en snak med Mads Sigvardsen Lyng fra klubben (i dag assistenttræner for AC's superligahold), som jeg har talt med tidligere, hvor vi også har hjulpet hinanden. Vi blev enige om, at det her var en god mulighed for Glen, der allerede var herude til den sidste træning i forårssæsonen, siger Alex Nørlund, der kalder sin nye mand en all-rounder, som har det bedst på midtbanen

Dzejlan Karalic er kommet til fra aarhusianske Vatanspor, der også spiller danmarksserie. Holdet er såmænd i pulje med Hedensted i den kommende sæson. Nørlund og Karalic kender hinanden fra deres fælles tid i Odder IGF Fodbold for nogle år siden.

- Han dækker primært de offensive pladser. En type med masser af energi, og måske lidt en modsætning til nogle af vores andre spillere, da han er meget aggressiv. Han er også lidt mere fandenivoldsk end de andre. Det er netop ét af vores udviklingsområder, at vi skal blive hårdere i filten. Vi får det svært i danmarksserien, hvis vi ikke har nok fysik at stå imod med. Rent boldmæssigt kan vi helt sikkert være med, siger Alex Nørlund.

LÆS OGSÅ: Nye ansigter i Hedensted (Horsens Folkeblad)

Derudover er Jacob Lindstrøm kommet tilbage efter at have været ude at rejse i et halvt år, og det samme er Frederik Mahler Bank.

- Jacob og Frederik er begge venstrebenede. Det er altid dejligt med venstrebenede spillere også for en træner. Vi ved, hvad de står for, og de kender klubben og truppen, så der bliver ingen udfordringer med at køre en masse nye spillere ind, som det ser ud nu. Det gjorde vi inden forårssæsonen, og det tager lidt tid. Så jeg er tilfreds med, at vi har bevaret truppen. Jeg mener, vi er blevet gradvist bedre for hver halvsæson, det er lykkedes os at bevare den.

Holdet spiller fire træningskampe som optakt til sæsonstarten ude mod Viborg FF 5. august. Den første allerede nu på lørdag og den sidste 1. august.

Hedensteds træningskampe:
HIF - FC Skanderborg, lørdag 22. juli kl. 13.30.
VSK Aarhus - HIF, tirsdag 25. juli kl. 19
Aarhus Fremad - HIF, lørdag 29. juli kl. 13