DBU Pokal: Hedensted møder Fremad Amager i næste runde

image Foto: Skærmbillede fra TV3 Sport
08. oktober 2020 kl. 21:20

SENIOR - Torsdag aften efter Esbjergs sejr over Silkeborg blev der trukket lod til næste runde af landspokalturneringen.

Den lille seddel med 1. divisionsholdet Fremad Amager blev først trukket op ad bowlen, og bagefter kom så sedlen med Hedensted IF.

Umiddelbart er det jo ikke en ønskemodstander. Et rigtig godt 1. divisionshold, men som ikke klinger sådan helt vildt i folks ører. Jeg husker, at de slog mesterholdet fra FC Midtjylland ud i pokalen sidste år, så det er et stærkt hold, siger HIF-cheftræner Kasper Adelfred ovenpå lodtrækningen.

- Når det er sagt, så tror jeg på, at vi kan skabe et nyt mirakel i Mosen, for de er ikke bedre end det Viborg-hold, der røg ud i tirsdags.

LÆS OGSÅ: Hedensted sender 1. divisions tophold ud i kulden

Formand Henrik Lundsgaard tror, Amager-klubben får det svært:

- Jeg vil sige det sådan, at det ihvertfald ikke er et hold, vi ikke har en chance mod, siger han.

- De ser selvfølgelig, hvad vi gjorde mod Viborg i tirsdags, så mon ikke de sætter sig grundigt ind i tingene og forbereder sig maksimalt. Fremad Amager er en traditionsklub, som i mange år har været med i toppen af dansk fodbold, så den klinger bestemt velkendt i manges ører, men jeg tror på, at vi kan give dem kamp til stregen.

- Vi gør, hvad vi kan, for at komme videre til fjerde runde, og nu skal vi bruge de næste uger på at forberede os på setuppet omkring kampen.

Der var i alt 32 hold med i lodtrækningen. Blandt dem alle 12 superligahold.

Kampen mod Fremad Amager skal spilles i perioden 10.-12. november. Se hele programmet her.