Professionel ex-HIF'er korsbåndsskadet på ubestemt tid

image Joakim Momme. Arkivfoto: Palle Herløv
13. april 2015 kl. 20:55

SENIOR - Den tidligere HIF-spiller Joakim Momme er blevet korsbåndsskadet i en træningskamp for AC Horsens' U19-hold.

Det oplyser klubben på dens hjemmeside.

19-årige Joakim Momme har været på kontrakt i 1. divisionstruppen siden sidste sommer. Lørdag 4. april var han med U19-holdet til forårspremieren mod B93 på Østerbro Stadion i København, og det var her, han pådrog sig en alvorlig korsbåndsskade, der gør, at der nu venter ham en lang pause og genoptræning.

- Jeg pådrog mig skaden i en harmløs situation. I en helt almindelig løbeduel sparkede jeg bolden væk, og umiddelbart gjorde det rigtig ondt i knæet. Jeg kunne godt mærke, at der var noget galt, men det strejfede mig slet ikke, at det var alvorligt, siger Joakim Momme til achorsens.dk.

- Jeg blev øjeblikkeligt skiftet ud, men vi besluttede at tage tilbage til Horsens, inden jeg skulle på sygehuset. Umiddelbart troede lægen, at det var et forstuvet ledbånd, men bagefter var vores fysioterapeut Uffe Hansen betænkelig ved den hævelse, der var omkring knæet. Vi fik foretaget en scanning, og den viste, at korsbåndet var revet over. Det var en knuser uden lige at få den besked, for det havde jeg slet ikke set komme. Nu går der mindst en måned, inden hævelsen fortager sig. Først derefter kan det blive opereret, og så venter der en lang pause fulgt af genoptræning. Ofte tager det seks måneder, men det kan desværre også sagtens vare længere tid. Jeg er selvfølgelig virkelig ked af og træt af det her, men jeg er nødt til at få det bedste ud af det, så jeg kommer videre fra det, fortæller Joakim Momme.

Sæsonen er ødelagt
Korsbåndsskaden spolerer resten af Joakim Mommes sæson, men han glæder sig over, at han i de kommende måneder får kyndig vejledning af især fysioterapeut Uffe Hansen under genoptræningen.

- Jeg har haft en snak med Bo Henriksen (førsteholdets træner, red.) og nogle af de andre i staben. De har sagt, at klubben vil gøre alt for at hjælpe mig igennem den kommende tid. Det er jeg selvfølgelig glad for, og det er meget vigtigt for mig, at jeg får den rigtige behandling af Uffe under det her forløb. Hvad fremtiden så bringer, ved jeg ikke her og nu, men det er godt for mig, at jeg er i gode hænder. Jeg er fast besluttet på, at jeg vil tilbage på fodboldbanen, så hurtigt som det kan lade sig gøre, men jeg er desværre helt på det rene med, at det har lange udsigter, slutter Joakim Momme.

Hedensted IF ønsker naturligvis Joakim Momme god bedring. Vi glæder os til at se dig på banen igen.