DS: HIF varmer op til pokalen hjemme mod Odder

image Arkivfoto: Palle Herløv
07. juni 2020 kl. 16:27

SENIOR - Hedensteds førstehold i danmarksserien træder ind i pokalturneringen tirsdag 23. juni.

Modstanderen er ikke kendt endnu.

Som forberedelse er der planlagt to træningskampe mod Odder IGF og Kolding Boldklub, som HIF var i pulje med i den aflyste turnering. Kampen mod Odder spilles lørdag 13. juni kl. 13.30 hjemme i Mosen, mens Kolding har hjemmebane i kampen torsdag 18. juni kl. 18.30.

- Vi har planlagt de her to kampe, så vi kan stå skarpt til pokalen. Det er rart at have spillet nogle kampe, før det bliver alvor, siger cheftræner Kasper Adelfred.

LÆS OGSÅ: Adelfred ser frem til at få drengene på banen igen - første kamp er i pokalen

Sammen med trænerkollega Brian Brøsted Rasmussen og klubledelsen har han brugt de seneste uger på at snakke med alle sine spilere om fremtiden, og alle har tilkendegivet, at de fortsat spiller i Hedensted efter sommerferien.

- Det er ekstremt positivt for os, så nu glæder vi os bare til at komme op i omdrejninger igen. Pokalen sætter det hele i gang, og så er vi klar til turneringsstart, som formentlig bliver i uge 33.

Jeppe Hansen, der skiftede til HIF i februar, har fået lov til at hjælpe sin gamle klub med at kæmpe for overlevelse i 2. division. Jeppe skal derfor spille seks kampe for FC Sydvest 05, hvor han var i 3,5 år, inden skiftet til Hedensted.

LÆS OGSÅ: HIF har fået en ny midtbanemotor med 19 landskampe på cv'et

- Jeppe var blevet spurgt, om han kunne hjælpe dem, og det gav vi ham lov til. Han nåede ikke at spille turneringskampe for os, så der er intet, der forhindrer ham i det. Forhåbentlig får vi en endnu skarpere spiller retur, når han vender tilbage til os efter sommerferien, siger Kasper Adelfred.