Fra kontraktspiller i Portugal til Hedensted: Casper Bruun er ny mand i klubben

image Privatfoto
26. januar 2021 kl. 16:22

SENIOR - 23-årige Casper Mylius Bruun er ny mand i den grønne Hedensted-trøje.

Casper er midterforsvarer og startede sin fodboldkarriere i Kolding IF.

Som 16-årig skiftede han til Vejle Boldklubs U17-ligahold, og efter fire år blev han rykket op på 1. divisionsholdet. Senere fik han mulighed for at prøve sig af i udlandet, hvor han først fik kontrakt med FK Utena Utenis i Litauens bedste liga og siden med CD Cova da Piedade i Portugals næstbedste række.

- Efter halvandet år i udlandet tog jeg hjem til Danmark, fordi jeg løb ind i en række skader. Her startede jeg op i Kolding og spillede deres 2. divisionshold op i 1. division, inden jeg valgte at tage en pause, fordi lysten var væk, siger Casper Bruun til hedenstedif.dk.

- Nu føler jeg så, at tiden er inde til at spille igen, og der åbnede sig en mulighed i Hedensted, som er glad for. Jeg har hørt, at HIF er en fantastisk klub med god lokal opbakning, og jeg kender cheftræner Brian Brøsted Rasmussen fra VB-tiden, hvor jeg også lærte Martin Damsbo og Jeppe Hansen at kende.

Casper Bruun bor i Aarhus og læser til produktionsingeniør i Horsens.

Velkommen til klubben!