Fynsk 2. divisionsklub snupper Jonas Andersen fra HIF

image Arkivfoto: Dorte Adelfred
03. januar 2021 kl. 18:50

SENIOR - 21-årige Jonas Andersen skifter væk fra Hedensted, som kan kom til i sommer.

Det er den fynske 2. divisionsklub Middelfart, der har givet Jonas Andersen en 1-årig kontrakt.

- Vi fik mulighed for at tilknytte Jonas, da vi var en kamp inde i efterårssæsonen. Det var velvidende, at det kun var for et halvt år, fordi det var meningen, at han skulle til USA. At det så blev Middelfart og ikke USA, der skal have glæde af Jonas' kvaliteter, gør ikke den store forskel for os. Jonas trådte ind på holdet med stor selvtillid og kvalitet, og han var fra dag ét med til at flytte gruppen i en positiv retning. Det vil vi gerne takke Jonas for og ønske alt mulig held og lykke fremover, siger cheftræner Kasper Adelfred.

- Vi kender Jonas fra hans tid i Vejle Boldklub. Primært på U19-holdet men også fra flere kampe på førsteholdet i NordicBet Ligaen og Superligaen. Vi har været i dialog med Jonas ad flere omgange de seneste år, og nu var tiden inde til et skifte for begge parter, siger Middelfarts træner Søren Godskesen.

Jonas Andersen kalder selv skiftet for 'perfekt' efter en god periode i Hedensted-trøjen, hvor han nåede ni kampe og seks mål:

- Jeg har haft en god halvsæson med masser af spilletid og mål, og jeg var klar til et step op. Jeg kender flere spillere i Middelfart, og jeg har kun hørt godt om klubben, så da klubben henvendte sig, skulle jeg ikke betænke mig længe. Jeg går ydmygt til opgaven, og jeg vil gøre alt, hvad jeg kan, for at holdet og jeg selv får succes i det kommende år, siger Jonas Andersen om skiftet til Middelfart ifølge Fyns Amts Avis.

Kontrakten mellem Middelfart Boldklub og Jonas Andersen løber frem til 31. december 2021.

Før skiftet til Hedensted spillede Jonas for Vejle Boldklub, Kolding IF og Weiche Flensburg.

Det skriver andre:
- Middelfart Boldklub henter angriberen Jonas Andersen (Middelfart Boldklub)
- Middelfart henter stor, ung angriber (Fyns Amts Avis)
- Middelfart gafler tidligere Vejle-angriber (bold.dk)