Mathias Kubel prøvetræner i København

image Arkivfoto: Dorte Adelfred
03. januar 2021 kl. 19:04

SENIOR - Mathias Kubel imponerede københavnske Fremad Amager fra 1. division så meget i efterårets pokalkamp i Mosen, at han nu er inviteret til prøvetræning.

Det fortæller cheftræner Kasper Adelfred.

- Vi tager det som et kompliment, når store klubber er ude efter vores spillere. Mathias har et halvt år tilbage af sin skole i Horsens, så vi håber, han først forlader os til sommer.

Det er blandt andet Mathias' speed, der gør, at han har evnerne til at tage springet fra danmarksserien til 1. division. Der er ikke sat dato på prøvetræningen endnu.

- Der har været henvendelser fra 2. division til en lille håndfuld af vores spillere, men de har alle takket nej. De vil hellere være med til at skrive historie med Hedensted end spille for en bundklub i 2. division, siger Kasper Adelfred.

Hedensted mister dog Jonas Andersen, der har skrevet kontrakt med Middelfart Boldklub. Han skulle have været til USA fra nytår, men på grund af corona blev rejsen aflyst.

Det skriver andre:
- Hedensted-spiller til prøvetræning i Fremad Amager (Horsens Folkeblad)