Niclas Nymand er ny - 'gammel' - mand i HIF

image Arkivfoto: Palle Herløv
01. februar 2021 kl. 17:55

SENIOR - 26-årige Niclas Møller Nymand er tilbage i Hedenste efter ture forbi Middelfart og Fredericia.

Niclas var første gang i HIF i et års tid fra sommeren 2013, hvorefter han valgte at skifte til Middelfart Boldklub og prøve kræfter med 2. divisionsfodbold.

- Jeg brugte et par sæsoner i klubben på at blive en etableret profil på et stærkt hold med ambitioner om oprykning, men desværre lykkedes det ikke for os. Så fik jeg en dag et tilbud fra FC Fredericia, som jeg valgte at skifte til i januar '17, siger Niclas Nymand til hedenstedif.dk.

Her fik han nogle store oplevelser med sig.

- Jeg var med i vores pokalsensation, hvor vi endte i semifinalen, og så fik jeg også lov til at komme ind og spille mod VB på Vejle Stadion, hvor der var mere end 10.000 tilskuere. Der var godt nok en vild stemning!

Niclas nåede 24 kampe for Fredericia i 1. division, og da kontrakten udløb i juni 2018, var han faktisk i kontakt med HIF's cheftræner Kasper Adelfred omkring et muligt skifte tilbage, men han fik samtidig mulighed for at vende retur til Middelfart, og det takkede han ja til.

- Det passede bedre ind i mine planer, så jeg skiftede med et håb om denne gang at kunne være med til at spille dem op i 1. division. Desværre lykkedes det ikke, og da min kontrakt udløb i sommer, havde jeg mistet al motivation for at spille på et højt niveau.

Niclas nåede omkring 75 kampe sammenlagt for Middelfart, inden han valgte at skifte til FC Hornstrup for at spille serie 3-bold med sine brødre for at få glæden tilbage ved fodbold.

- Nu har jeg så igennem de seneste to år haft en løbende dialog med Kasper om, hvornår jeg eventuelt var klar til et retur til Hedensted. Det er jeg nu. Timingen føles rigtig. Jeg synes, det er nemt at se mig selv i klubben igen. Blandt andet på grund af et rigtig stærkt og ungt hold, som jeg håber, jeg kan dele noget erfaring til, så vi forhåbentlig kan rykke op, siger Niclas Nymand.

Velkommen tilbage i den grønne trøje!