14-årige Tobias Jensen er inde i varmen til ungdomslandsholdet

image Privatfoto
30. august 2018 kl. 21:05

BØRN & UNGDOM - Tobias Jensen, der tidligere har spillet i Hedensted, er udtaget til en træningssamling for det såkaldte future-landshold.

Det er netop blevet offentliggjort. Future-landsholdet er for de talenter, der ikke er helt så fysiske som andre i deres årgang, men som har de rette kvaliteter, når det kommer til teknik og taktik.

Det er træner Per Holm - ikke ham fra vores egen klub, men fra U16-landsholdet - som i 2013 tog initiativ til at skabe et future-landshold med inspiration fra Belgien, som på talentområdet har udvist flotte resultater de seneste 15 år.

- Ofte tænker man, at det vil det være spillere, der er født i slutningen af året, og som rent fysisk er mindre end dem, som er født tidligere på året, men det er ikke altid tilfældet, selv om der er en sammenhæng, skriver Dansk Boldspil-Union her på siden, hvor man kan læse mere. Teksten er fra marts 2013.

Tobias Jensen er 14 år og startede i Hedensted som fem-årig. Som U10-spiller skiftede han til Vejle Boldklub, hvor han er i dag.

Det er et kæmpe skulderklap at blive udtaget til en future-samling, og jeg glæder mig. Det bliver fedt, siger Tobias Jensen til hedenstedif.dk.

Klubben ønsker Tobias tillykke med udtagelsen og held og lykke fremover.