U14 Drenge er pt. nr. 1 i turneringen i Liga 2, har to spillere med på DBU samling og har lige vundet Verona Cup 2018.

image Alle drengene der var med til Verona Cup 2018
21. oktober 2018 kl. 14:03

Foråret 2018 + DBU samling
Vi starter kort i foråret 2018, hvor vi spillede U-13 Liga 1. Her var vi oppe mod nogle af de tunge drenge som FC Midtjylland, AC Horsens, Viborg og VB, og vi vidste på forhånd, at det ville blive svært.

Vi lavede dog nogle rigtigt fine resultater b.la. 2-0 i første kamp mod Viborg. Viborg skulle dog gøre det onde ved os i sidste spillerunde. Her var vi besøg hos dem, og vi kunne med en sejr eller uafgjort holde VB under os og blive i Liga 1. Hvis VB tabte eller spillede deres sidste kamp uafgjort ville vi ligeledes blive i Liga1, men alt gik imod os denne dag. Vi fik en regulær afklapsning af Viborg, da vi faldt helt sammen og tabte hele 9-0, samtidig med at VB vandt deres kamp. Vi måtte derfor sande, at vi skulle en tur ned i Liga 2.

Hen over foråret har vi haft to spillere med i forløb hos AC Horsens nemlig Mohammed Kazemi og Svend Lindstrøm Hansen. Igennem forløbet har der jævnligt været opfølgning på de to spillere og AC Horsens valgte op til sommerferien at tilbyde Mohammed et skifte til dem, da de vurderede ham til at være med i toppen af deres kommende U-14 trup. Svend forsatte sit forløb, da han havde været skadet, og de på baggrund af dette ikke kunne vurdere ham.

Ligeledes over foråret har DBU været ude at se 4 af vores kampe, og på den baggrund fik jeg en henvendelse fra DBU, hvor de oplyste, at de havde udtaget Svend og Mohammed til deres DBU samling. Rigtigt flot at Hedensted IF årgang 2005 har to spillere med på DBU samling – nu må vi bare afvente og se, hvor langt de kommer (de er stadig med pr. 21. oktober 2018), men flot af begge drenge.

Efteråret 2018
Her efter sommerferien er en del spillere kommet ind på Stjernevejskolens talentklasse på fodbold-linjen. Her er der morgentræning 2 gange om ugen samt anden fysik træning. Belært af erfaringer fra tidligere årgange er det for meget med 3 træningspas i egen klub oven i. Drengene vil sidst på efterårs sæsonen løbe trætte i træningsmængden, og derved vil deres niveau falde. Derfor valgte jeg, at vi kun skulle have 2 træningspas i egen klub, hvilket på nuværende tidspunkt viser sig at have været den rigtige beslutning.

Hen over ferien har to spillere valgt at skifte til os fra Vinding SF – Christian Halkær Lassen og Nikolaj Søegaard, så jeg var spændt på at komme i gang med turneringen.

Jeg må konstatere, at det er gået over alt forventning. Med 10 spillede kampe ud af 14 ligger vi nummer 1 med max point 30 og en målscore på 36-7. Jeg kan kun være stolt af drengene og deres engagement til træning og kampe, hvilket bestemt også afspejles i tabellen.

Det lugter lidt af en oprykning til bedste række, men der er stadig 12 point at spille om, og Ikast kan stadig nå at stikke en kæp i hjulet. Hvis drengene fastholder deres fokus, så tror jeg dog, at vi trækker det længste strå.

Verona Cup
I uge 42 havde vi valgt at deltage i Verona Cup, som afvikles i Italien omkring Gardasøen. Lørdag middag var 27 drenge og 3 trænere klar til afgang.

Klar til afgang til Verona Cup 2018

Søndag morgen ankom vi til Italien, hvor vi fik morgenmad, inden vi tilbragte resten af dagen i Gardaland – en kæmpe stor forlystelsespark med mange fede rutsjebaner. Sidst på dagen kørte vi ud til Bella Italia, hvor vi skulle bo under turneringen. Her blev vi indkvarteret i bungalows, som vi skulle bo i de næste 5 dage.

Mandag startede turneringen og hold 1 vandt begge deres kampe mod et tjekkisk og et dansk hold. Hold 2 tabte deres ene kamp mod et dansk Hold.

Tirsdag forsatte indledende runde og hold 1 vandt begge kampe mod danske hold. Hold 2 gjorde ligeledes rent bord med to sejre i deres kampe også mod danske hold. Derved var begge hold klar til kvartfinalerne i A-slutspillet, og dermed begge imellem de 8 bedste hold i turneringen.

Første kvartfinale var hold 2, der måtte se sig slået af Skjold Sæby 4-0. Hertil skal siges, at Skjold Sæby i den hjemlige turnering lige er rykket op i Liga 2, så rigtigt flot af hold 2 at blive nr. 7 i turneringen.

Hold 1 skulle møde et hold fra Bulgarien, hvilket viste sig at være en overkommelig opgave og kampen blev vundet sikkert med 6-0. Hermed var hold 1 klar til semifinalen.

Semifinalen blev et lokalopgør mod Jelling fS. Deres træner havde læst på lektien, og de formåede at slå en del af vores spil i stykker, hvilket resulterede i at vi kom bagud 0-1. Men da vi pt. har momentum forsatte vi blot vores spil med troen på, at det nok skulle vende kampen. Udligningen til 1-1 kom da også i 2. halvleg til sidst også scoringen til 2-1, hvilket blev kampens resultat. Det skal nævnes, at vi kunne have vundet kampen større, hvis ikke det ene mål i 1. halvleg havde været forhekset – vi hamrede bolden på træværket ikke mindre end 4 gange. Finalen var en realitet.

Igen blev det et lokalopgør – denne gang mod Juelsminde IF. Deres træner havde ikke læst på lektien lige så godt som Jelling, og med hurtigt spil langs jorden åbnede vi stille og roligt Juelsminde op og kampen blev vundet sikkert 4-0.

Hermed blev årgangen vinder af Verona Cup 2018.

Vindere af Verona Cup 2018

Vi har haft en super god tur til Italien med nye venskaber fra andre klubber (mest piger), hvor det sociale har spillet en ligeså stor rolle som fodbolden – jeg tænker, at der vil blive snakket en del om turen fremover.

På vegne af trænerteamet.
Ronny