Ronni Nordnæs er ny børne- og ungekonsulent i HIF

image Arkivfoto
03. maj 2023 kl. 10:28

BØRN & UNGDOM - HIF har ansat Ronni Nordnæs som klubbens nye børne- og ungekonsulent.

Det oplyser bestyrelsesformand Henrik Lundsgaard Nielsen.

- Ronni er én af klubbens egne, da han har spillet her i flere år, så det glæder mig at kunne fortælle om den her ansættelse, siger Henrik Lundsgaard Nielsen.

Ronni kommer med en uddannelse fra Erhvervsakademiet i Odense, hvor han har læst sport management, der handler om alt det, som ligger bag planlægning af større events. Alt fra økonomi til praktisk afvikling.

Siden har han haft job hos Aarhus 1900 og Dansk Atletik Forbund, hvor han har arbejdet med skole-OL og store løb, hvorefter han arbejdede som fritids- og udslusningskonsulent i Kriminalforsorgen. I dag er han ansat som idrætskonsulent i "Sport for Livet" i Fredericia.

- Jeg ser frem til at bruge al min erfaring i Hedensted IF. Min rolle bliver at være et samlingspunkt mellem alle trænerne i børne- og ungdomsafdelingen. Vi skal skabe et miljø, hvor alle har mulighed for at udvikle sig i den rigtige retning, og i den forbindelse skal vi blandt andet have opdateret konceptet med "den grønne tråd", som klubben lavede for efterhånden en del år siden, siger Ronni Nordnæs.

Det arbejde kommer Ronni til at lave i samarbejde med bestyrelsen og trænerne.

Alle skal tages godt imod

- Nogle af mine tanker går på, at det skal være nemmere at komme ind i klubben som ny træner eller forælder. Helt konkret vil jeg selv tage imod og præsentere dem for, hvor de finder bolde, kegler og andet udstyr, ligesom de skal vide, hvordan man gennemfører en træning bedst muligt, og hvem man kan spørge til råds om forskellige ting. Man skal føle sig velkommen hele vejen rundt, siger Ronni Nordnæs.

Susan Barfod, som er ansvarlig for ungdomsafdelingen, siger, at det handler om at lave en mere strømlinet proces op igennem årgangene.

- Her har vi i lang tid manglet et bindeled, og det er her, Ronni passer perfekt ind. Vi er blevet DBU Børneklub, og det medfører, at vi skal leve op til nogle flere krav. Ét af dem er, at vi har en konsulent tilknyttet, så det kan vi krydse ved nu. De andre kriterier tager vi hen ad vejen, for det er et langsigtet projekt for klubben, siger Susan Barfod.

Ronni vil som udgangspunkt være til stede i klubben mandag til torsdag - ikke alle dage - og han vil tage med ud til kampe og stævner i weekenderne, når det er muligt. Her vil han kunne sparre med trænerne på sidelinjen.

Han vil også være den, forældre kan kontakte, hvis de er i tvivl, om deres søn eller datter eksempelvis skal prøve sig af i en større klub som VB eller AC Horsens. Her vil Ronni gerne varetage kontakten til en eventuel ny klub, så forældrene ikke står alene med alle de overvejelser, der knytter sig til sådan et skifte.

Børne- og ungekonsulent Ronni Nordnæs kan kontaktes på tlf. 4283 0273.