Tidligere HIF-spiller på tale i belgisk klub

16. november 2012 kl. 08:00

KLUBNYT - Den tidligere Hedensted-spiller, 20-årige Alexander Scholz, regner med at skrive kontrakt med Lokeren i weekenden. Her skal han efter alt at dømme være udviklingsspiller, og den danske forsvarsspiller er klar til at klø på for at få chancen, skriver bold.dk.

Alexander Scholz har i 2012 spillet i den islandske klub Stjarnan, og her har han gjort det godt. I oktober var han på prøvetræning i den belgiske klub Lokeren, og den tidligere Vejle-forsvarer formåede at overbevise om kvaliteterne.

Klubben har tilbudt en kontrakt, og Scholz regner med at gennemgå lægetjek fredag og underskrive kontrakt i løbet af weekenden. Han fik et godt indtryk af Lokeren.

- Jeg fik et rigtig fint indtryk dernede. Klubben minder lidt om Stjarnan. Det er ikke en af de helt store klubber, men de giver de unge spilletid, så det burde være nemmere at komme frem der end i de store klubber. Så er det en klub, der gerne vil spille fodbold, og det passer fint til mig. Det er stort for mig at tage det her skridt, siger Scholz til bold.dk.

Scholz er klar over, at han i Lokeren ikke bliver stamspiller med det samme, som han var i Stjarnan.

- Jeg kommer ikke til at have samme rolle som på Island. De har ikke købt mig til startopstillingen. Jeg bliver en udviklingsspiller, som de satser på på lidt længere sigt. Og den rolle er jeg afklaret med. Det er bare hårdt arbejde, og når chancen byder sig, så må jeg slå til, siger Scholz.

Scholz spillede alle ligakampe på nær en enkelt for Stjarnan i sidste sæson og kom på tavlen fem gange. Lokeren er forsvarende pokalmestre og indtager fjerdepladsen i den bedste belgiske række.

Kilde: bold.dk