De blev "årets træner" og "årets leder" i HIF

image Kasper Juhl Hansen med pokalen. Privatfoto
Af Inge Alsted Andersen
12. november 2017 kl. 22:52

KLUBNYT - For at vores børn kan have nogle fede fodboldoplevelser, er det nødvendigt med engagerede trænere, ledere og alle de andre frivillige, som får det hele til at glide.

Som tidligere frivillig og leder i Hatting-Torsted Fodbold gennem syv år ved jeg selv, hvad det kræver. Sætter vi forældre nok pris på dem? Ja, selvfølgelig gør vi det, men vi er måske ikke altid så gode til at vise det.

Heldigvis har Hedensted IF en kåring af årets træner og årets leder, som i år gik til hhv. Kasper Juhl Hansen og Mette Førslev Petersen. Kåringen af Kasper fandt jeg ud af via Facebook, og jeg var selv tilstede i Ikast, hvor Mette fik overrakt pokalen.

Årets træner
Som forholdsvis ny i klubben kender jeg ikke hele historien, men Kasper har gjort et stort stykke arbejde med damesenior, som i foråret sikrede oprykning til jyllandsserien. Efter sommerferien stod U15/16-pigerne og manglede en træner, og her sprang Kasper til.

Kasper har også været med til at stå for specialtræningen i pigeafdelingen, som har været afholdt om mandagen efter sommerferien, og han har generelt været en del af holdet omkring talent- og breddetræning på pigesiden.

Årets leder
Mette er den, der klarer alt det administrative som trinleder for U14-pigerne, hun er med som holdleder til kampe og lægger alt op på holdsport. Det er blot for at nævne en brøkdel af Mettes opgaver.

Hun er også en bærende kraft i stævneudvalget, som står for stævnet til Majfesten og indendørsstævnet, som det fremgår af det lille videoklip herunder, hvor Jens Brian Horsted overrækker hende pokalen.

Se videoen her (skru op for lyden):