Alexander Scholz vender hjem til dansk fodbold og FC Midtjylland

image Foto: FC Midtjylland
09. august 2018 kl. 16:37

KLUBNYT - 25-årige Alexander Scholz - tidligere Hedensted-spiller - skifter med øjeblikkelig virkning fra belgiske Club Brügge til FC Midtjylland.

Det bekræftede FC Midtjylland fredag.

Forsvarsspilleren har skrevet under på en fem-årig kontrakt med "Ulvene" fra Herning, som han håber at vinde titler med.

- Vi glæder os meget over kontrakten med Alexander, for i ham får vi en dansk forsvarsspiller med en fin teknik og stor styrke i duelspillet, siger FC Midtjyllands sportschef Svend Graversen til fcm.dk.

Han tilføjer, at "...handlen skal ses som et udtryk for, at FC Midtjylland er en klub, som slår til, hvis muligheden for at tilknytte en kvalitetsspiller byder sig."

LÆS OGSÅ: FCM henter dansk forsvarsspiller hjem fra Belgien (dr.dk)

Alexander skiftede fra Hedensted til Vejle i de tidlige drengeår, og kort efter at være blevet student fik han ophævet sin kontrakt hos VB, da han havde mistet lysten til at spille fodbold. Herefter rejste han ud i verden for at (gen)finde sig selv og overveje, om han stadig havde lyst til at spille professionel fodbold.

Det blev til en vandretur på caminoen, en rygsæk-rundrejse i Indien, ophold i Flensburg, hvor han arbejdede for et byggefirma og derefter en flytning til Island, hvor han genfandt glæden ved verdens bedste spil i klubben Stjarnan F.C. i byen Garðabær.

Han blev solgt til belgiske Lokeren, for hvem han scorede sejrsmålet i pokalfinalen i 2014, hvorefter han skiftede videre til Standard Liége. I øvrigt efter at storklubben Anderlecht havde haft antennerne ude efter ham.

Det blev til 91 kampe for Standard Liége, inden han i januar i år skiftet til Club Brügge. Kontrakten gjaldt til 2021, men den er altså nu ophævet.

LÆS OGSÅ: FCM henter Alexander Scholz (bold.dk)

Alexander Scholz har spillet fire U19-landskampe og 14 kampe for U21-landsholdet. Hans seneste kamp var 4-1-nederlaget til Sverige under EM-slutrunden 27. juni 2015.

HIF ønsker ham tillykke med klubskiftet og alt muligt held og lykke fremover. Vi glæder os til at følge dig i Midtjylland.

Skiftet sender i øvrigt 75.000 kr. til Hedensted som Alexanders moderklub.

LÆS OGSÅ: Alexander Scholz tilbage på landsholdet (dbu.dk)

Se et interview med Alexander Scholz fra fcm.dk her: