Prisen stiger på torsdag - har du sikret dig en fast-track-billet til showkampen?

image Foto: DBU
05. maj 2019 kl. 11:36

KLUBNYT - Frem til og med onsdag koster det 30 kr. for en billet til fredagens helt store fodboldoplevelse, da oldboyslandsholdet gæster Mosen.

Fra torsdag er prisen 50 kr. Billetterne sælges i klubbens kiosk og i Superbrugsen, hvor de kom i salg 11. april.

Fra Majfest-udvalget oplyser presseansvarlig Tina Andreasen, at der allerede er solgt omkring 300 billetter, og der er under 10 billetter tilbage til VIP-arrangementet med spisning (buffet fra Café Cozy) efter kampen.

- Alle under 16 år kommer gratis ind, og dem forventer vi naturligvis at se mange af. En stor del af de 300 billetter er solgt her i den seneste uge, og vi ved, at mange venter til allersidst, før de sikrer sig en billet, siger Tina Andreasen.

LÆS OGSÅ: Michael Laudrup kan gøre comeback for oldboyslandsholdet i Hedensted

Majfest-udvalget drømmer om minimum 1000 tilskuere. Da Brøndbys superligahold spillede showkamp i Mosen i juni 2011 var der 1468, og da førsteholdet spillede pokalkamp mod Lyngby i september 2017, var der hele 2378.

Man skal forvente kø ved indgangen, hvis man køber sin billet der. Her skal betales med mobilepay, dankort eller kontanter. Folk, der har billet i forvejen, kommer hurtigere ind via en fast-track-indgang.

SE OGSÅ: Info om kampen på Majfesten.dk

Majfest-udvalget gør desuden opmærksom på, at man gør klogt i at lade bilen stå derhjemme. Under hele den fire dage lange byfest vil der være standsning og parkering forbudt på hele Jørgensens Alle.

Ved hjælp af skiltning vil man blive dirigeret ned i modsatte ende af Hedensted Stadion, hvor der er parkering på bane 7. Der vil være guidning på stedet til parkering til fodboldkampen fredag aften, Hedensted Løbet lørdag eftermiddag og Middelfart Sparekasse Cup søndag.

Indgangen til parkeringsarealet ligger over for BMX-banen ved lægehuset og Hedensted Centret på Årupvej.

LÆS OGSÅ: Oldboyslandsholdet møder HIF's gamle drenge under Majfesten

Skippers idé

Det er Jens Erik Skibsted, der har hentet oldboyslndsholdet til byen for første gang i klubbens historie.

Han fik ideen i forbindelse med HIF's 90-års jubilæum tilbage i juni. Han præsenterede den for udvalget, som - ikke overraskende - hurtigt hoppede med på ideen.

- Vi synes, det er en god idé at lægge kampen samtidig med Majfesten, så vi behøvede ikke så meget overvejelse, siger Tina Andreasen.

SE OGSÅ: Hele programmet for Majfesten (pdf)

Majfesten finder sted fra torsdag 9. til søndag 12. maj. Alt overskuddet går til ungdomsarbejdet i klubben. I 2018 kastede det 155.000 kr. af sig.