JBU aflyser forårets turnering - fremtiden er stadig usikker for DS-holdet

Af Henrik Lundsgaard Nielsen, formand
09. maj 2020 kl. 17:53

KLUBNYT - Torsdag aften fik vi desværre den kedelige besked fra Jysk Boldspil-Union, at samtlige af JBU's turneringer i foråret 2020 er aflyst.

Det skyldes, at forsamlingsforbuddet, hvor man maksimalt må være 10 personer samlet i offentligt rum, vil blive opretholdt ihvertfald indtil 8. juni, og det vil derfor ikke være muligt at afvikle kampene. Vi ved endnu ikke, om turneringen også er slut for klubbens seniorhold i danmarksserien, da deres turnering afvikles af DBU.

Der var heldigvis også små, gode nyheder til alle vi, der elsker fodbold. Superligaen starter igen, så vi i det mindste kan se fodbold på tv, og ikke uvæsentligt bliver det igen tilladt at træne udendørs - dog med en lang række sikkerhedsforanstaltninger, som vi som bestyrelse og klub skal forholde os til og efterleve, så det er sikkert for alle at komme til fodbold.

Vi går straks i gang med planlægningen, og vi vil i den kommende uge holde møder med kommunen og klubbens trænere for at få tilrettelagt træningen på bedst mulig vis, så den både bliver sjov og lærerig, og så vi overholder de nye retningslinjer, så vi står godt rustet, til vi forhåbentlig skal i gang med turneringen efter sommerferien.

Vi forventer, at vi kan starte træningen op mandag 18. maj, og så snart vi har den endelige plan, vil I høre nærmere fra os. Vi glæder os til at se jer allesammen igen.

Klubbens bestyrelse er overvældet over den store opbakning, medlemmer, forældre og lokalsamfund har udvist Hedensted IF ved indbetalinger af kontingent og ved at der blev solgt billetter for mere end 10.000 kr. til den fiktive kamp, som skulle være spillet i forbindelse med den aflyste Majfest. Opbakningen betyder alverden for os, og det er med til at sikre, at vi også vil have en stærk og velfungerende klub på den anden side af Covid 19.

Der skal lyde en stor tak til alle for opbakningen, og som en lille erkendtlighed for jeres støtte og et plaster på såret for de manglende kampe og træninger, vil der være en lille gave til samtlige børne- og ungdomsspillere, som har betalt kontingent for foråret.

Vi er stolte af at være en del af en klub, som står sammen både i medgang og modgang.

Vi glæder os til at jer alle i uge 21, og indtil da: Pas godt på jer selv og hinanden.

På bestyrelsens vegne,
Henrik Lundsgaard Nielsen