HIF drømmer om ekstra kunstgræsbane og flere p-pladser

image Arkivfoto: Palle Herløv
08. oktober 2021 kl. 07:30

KLUBNYT - Det kniber med parkeringspladser og plads i det hele taget til de mange brugere af Hedensted Idrætsforening.

På en almindelig træningsdag fra klokken 17 til 20 kommer der cirka 250 spillere i forskellige aldre for at træne. Når man lægger seniorspillere, forældre, frivillige osv. oven i og set over hele dagen kan der nogle gange være op til 700 brugere af træningsanlægget.

- Det er dejligt, at så mange vil spille fodbold i vores klub, men det giver visse udfordringer med baneforhold, omklædningsrum og trænere med videre. Det er et meget stort problem, som vi i samarbejde med Hedensted Kommune skal have løst, siger formand Henrik Lundsgaard Nielsen i et interview med Vejle Amts Folkeblad.

HIF har allerede indgået en aftale med kommunen om en udvidelse af parkeringsarealet ved indkørslen til Mosen. Den ventes at være klar om mellem seks og ni måneder.

Der er ikke plads til flere græsbaner, men der er plads til at udvide med endnu en kunstgræsbane ved siden af den eksisterende på Gesagervej.

- Den, vi allerede har, er vi utroligt glade for. Den er et kæmpe aktiv, men den opfylder slet ikke vores behov, fordi vi skal dele den med andre klubber i kommunen, siger Henrik Lundsgaard Nielsen.