Kender du historien bag tyskersangen "Ein Rudi Völler" i Mosen? Få den her

image Arkivfoto: Palle Herløv
23. september 2021 kl. 07:19

KLUBNYT - Hvis du har set Hedensted IF's førstehold spille kamp i Mosen efter september 2012 - og holdet vel at mærke har scoret - har du helt sikkert hørt den.

Sangen "Ein Rudi Völler" gjalder ud af højtalerne, når hjemmeholdet sender bolden i nettet. I anledning af det tyske valg har DR P4 Trekanten sat jagten ind på steder i deres sendeområde, hvor man har et særligt forhold til Tyskland og tysker-relaterede ting. Eksempelvis en sang, som det er tilfældet på vores hjemmebane. Den blev spillet første gang, da Ronni Knudsen scorede til 2-0 i sejren på 5-0 over Næsby Boldklub lørdag 1. september 2012.

Tidligt imorges lagde en reporter så vejen forbi Mosen, hvor han mødtes med bestyrelsesmedlem og stadionspeaker Michael Vagtholm Kristensen, der fortalte historien bag sangvalget, som altså nu har hængt ved i ni år.

Hør indslaget her. Det starter efter 37:07.