Serie 3: Hedensted IF - Vejle Boldklub (4-1)

Af HIF Kommunikation
15. september 2007 kl. 15:45

I dag var Serie 3 tilbage i Mosen for første gang i 6 kampe og kunne stille med noget nær normal opstilling, set i forhold til efterårssæsonens tidligere kampe. Dette var også nødvendigt mod et VB-hold, der kun var 5 point efter "De Grønne", hvorfor et nederlag til Hedensted kunne holde rækken ligeså åben som før runden. Hedensted var derimod ude efter 3. sejr i træk (3-1 over Ølsted og 3-1 over Hatting) og ude efter at nå rækkens nr. 3, Skjold SS, der blot var 3 point foran Hedensted inden denne runde.

Fra kampens start af var det klart at se, at Hedensted var mest veloplagte. Selvom VB var godt med i store dele af kampens indledende fase, formåede de aldrig rigtigt at blive farlige, og dette profiterede Hedensted af, da Jacob Knudsen fik tilkæmpet sig et frispark foran VB's felt, som han selv tog sig af. VB's målmand havde ingen chance for at nå sparket, der praktisk talt sad helt oppe i krydset, og lige pludselig var Hedensted foran i en kamp, som var yderst velspillet og virkede til at gå "De Grønnes" vej. Målet satte yderligere gang i Hedensteds offensiv, som blev hjulpet godt på vej af en velspillende Simon Sørensen i målet og et solidt forsvar, der ikke tillod VB mange chancer. 5 minutter efter Jacob Knudsens frisparksbrag bliver der begået straffe mod selvsamme person. Peter Alrø eksekverede sikkert; 2-0 til Hedensted. Denne stilling holdt halvlegen ud, hvor de eneste farlige forsøg fra VB's side af kom på dødbolde.

I 2. halvleg virkede Hedensted-spillerne til at være faldet en smule i søvn. Der skulle i hvert fald ikke gå mere end 5 minutter før VB havde scoret på et hjørnespark, hvor der ikke rigtig var nogle spillere, som formåede at cleare bolden ordentligt. Dette fik sat en smule gang i VB's mandskab, der ellers ikke havde vist meget. Dette fik Mads Nissen dog hurtigt sat en stopper for.

Kampen, der bar præg af klasseforskel mellem de to mandskaber, blev endegyldigt afgjort efter et velspillet Hedensted-angreb sat i gang af kampens spiller, Alex Vinkel. Efter at have taget lidt af en solotur på venstre fløj ender bolden hos Jacob Knudsen i venstre side af feltet, der slår en præcis aflevering to meter fra mål, som Mads Nissen blot skal prikke til, hvilket resulterer i stillingen 3-1. Det demoraliserede VB-mandskab lavede herefter flere og flere fejl, hvilket resulterede i endnu et frispark foran feltet til "De Grønne", som Nikolaj Mejer sparkede direkte ind, omend med lidt hjælp fra både målmand og mur. I kampens slutfase havde Alex Vinkel også en kæmpe afbrænder omkring 1,5 meter fra mål, men valgte at skyde over. Guderne må vide hvorfor.

Kampen endte 4-1, hvilket ikke afspejlede Hedensteds dominans i størstedelen af kampen.

Kampens spiller: Alex Vinkel (5 stemmer)

HIF's startopstilling:
1. Simon Skov Sørensen (m)(c)
2. Nikolaj Mejer
3. Thomas Moberg
5. Tim Sørensen
6. Simon Cato
8. Jacob Trangeled Knudsen
9. Peter Alrø
10. Mads Nissen
11. Jonas Krog
12. Johnni Simonsen