Nicklas Ullum ny mand i Hedensted

05. juli 2012 kl. 08:00

SENIOR - HIF har netop lavet en aftale med endnu en ung og talentfuld spiller, der kommer til at styrke Danmarksserieholdet yderligere.

Her er tale om den 19-årige midterforsvarer og U19 Liga-spiller Nicklas Ullum, der skifter fra Vejle Boldklub Kolding, hvor han desuden har spillet stort set samtlige kampe for klubben i Reserveholdsturneringen i foråret.

- Vejle kunne ikke tilbyde mig en aftale, hvor jeg kunne se mig selv, så nu kommer jeg i stedet til Hedensted, siger Nicklas Ullum, der lige nu nyder ferien i Tyrkiet, inden fodboldtræningen starter op den 22. juli.

- Hedensted er i gang med en god udvikling og har været det gennem længere tid, så det er spændende, hvad her på sigt kommer til at foregå. Det er noget, jeg gerne vil være en del af, så derfor faldt mit valg på HIF.

Slog Hedensted ud af pokalturneringen
Lige som Jonas Malberg, hvis skifte fra netop Vejle Boldklub til Hedensted IF blev annonceret den 24. juni, kender Nicklas Ullum også en stor del af sine kommende holdkammerater, da de tidligere har spillet sammen i Vejle. Han har dog ikke set dem spille for Hedensted her i løbet af foråret, men han har dog været en tur på stadion, da han den 8. maj var med på det VB-mandskab, der slog HIF 2-1 i en U19-pokalkamp.

- Det er selvfølgelig også en grund til at skifte. Jeg glæder mig til at spille på hold med dem igen, siger Nicklas Ullum, som dog ikke per automatik forventer at ryge direkte ind i startopstillingen hos Allan Worsøe.

- Der er god konkurrence på holdet, så jeg skal ind og kæmpe for en plads i start-11'eren, præcis lige som alle andre i truppen. Jeg skal bevise til træning, at jeg er berettiget til at spille kampene, men det er da klart, at jeg satser på at få spilletid, lyder det fra den 190 cm høje centerforsvarer.

Fakta:
Navn: Nicklas Ullum Bach Nielsen