Ung VB'er skifter til Hedensted

24. juni 2012 kl. 08:00

SENIOR - Den 19-årige forsvarsspiller Jonas Malberg skifter fra Vejle Boldklub Koldings U19 Liga til Hedensted IF med øjeblikkelig virkning.

Aftalen med vejlenserne udløb for kort tid siden, så da man i Hedensted IF fik nys om den nu ledige spiller, meldte man sig hurtigt på banen.

- Det stod klart, at jeg ikke skulle fortsætte i Vejle, da de ikke havde nogen planer med mig. De ting, de havde at tilbyde, var ikke noget, der sprang i øjnene for mit vedkommende, siger Jonas Malberg, der har været i Vejle siden han var 12 år og spillede i mesterrækken som lilleput. Bl.a. sammen med Hedensteds Jonas Rode og målmand Simon Guldhammer, inden Simon skiftede til AGF.

- Det var lidt svært at beslutte at forlade VB, men det er fair nok, at jeg ikke længere skal spille for dem. Da Hedensted meldte sig, virkede det som et oplagt skifte med muligheden for at spille i Danmarksserien, siger Jonas Malberg.

Han har fulgt Hedensteds op- og nedture gennem foråret. Både fordi det er et lokalt hold, men også fordi han kender flere af sine kommende holdkammerater, fra da de spillede i Vejle. Her er tale om Rasmus Jørgensen, Emil Bech, Lasse Dahl-Hansen og førnævnte Jonas Rode samt Simon Guldhammer.

Ydmyg over for opgaven
Jonas Malberg spiller højre back og har optrådt for Vejle i både U17- og U19-ligaen, lige som det er blevet til seks-syv kampe i Reserveholdsligaen.

Der er således ingen tvivl om, at det er lidt af et scoop for Hedensted at få ham til klubben, men Jonas Malberg selv kommer ikke til Mosen med næsen i sky.

- Jeg er meget ydmyg over for opgaven. Det giver ikke sig selv, at jeg skal spille på førsteholdet, så jeg er klar til at kæmpe for en plads. Selvfølgelig er det klart, at jeg ikke kommer til Hedensted for at spille på andetholdet, men jeg vil ud at bevise gennem træning og til kamp, at jeg fortjener at være med på Danmarksserieholdet, siger Jonas Malberg, der blot glæder sig over, at der med garanti bliver kamp om pladserne i træner Allan Worsøes trup.

- Det er en del af gamet.

Fakta:
Navn: Jonas Malberg-Pedersen
Født: 27. juni 1993
Højde: 182 cm
Position: Højre back
Bopæl: Børkop
Tidligere klubber: Gauerslund IF og Vejle Boldklub Kolding
Bonusinfo: Bliver student fra Rødkilde Gymnasium om få dage.