DS: Nørlund sagde farvel og tak med et nederlag

image Foto: Dorte Adelfred
05. november 2017 kl. 22:08

SENIOR - Alex Nørlund fik ikke den ønskede afslutning på sine fire år som cheftræner i HIF, da førsteholdet lørdag indkasserede et nederlag i efterårets sidste kamp.

Nordjyderne vandt 3-1. Mikkel Thisgaard gav ellers Hedensted en fin start, da han scorede til 1-0 på en kontra. Morten Thomsen udlignede et kvarter senere, og Hedensted havde herefter flere muligheder for igen at komme på tavlen med bl.a. tre skud på træværket.

SE BILLEDERNE: Hedensted IF - Aalborg Boldklub (Facebook)

I stedet vra det Aab, der fik puttet bolden ind, da Kasper Emil Kristensen scorede efter en hurtig omstilling midt i anden halvleg, og så var Søren Lund Jørgensen uheldig at score selvmål i overtiden.

- Vi havde ikke marginalerne på vores side. Vi vidste, at AaB var stærk på omstillinger, og det afgjorde kampen, sagde Alex Nørlund efter nederlaget til Horsens Folkeblad.

LÆS OGSÅ: Alex Nørlund hædret ved sin afskedskamp (Horsens Folkeblad)

Nederlaget og pointtabet betyder, at Hedensted ikke lykkedes med at overvintre i top fire, som det var målet, men topholdene Vejgaard Boldklub, Holstebro Boldklub, Viby IF og Viborg FF er ikke længere væk, end de kan indhentes.

Klubben har endnu ikke sat navn på en ny træner, der skal føre holdet videre sammen med Kasper Adelfred.

Næste kamp i danmarksserien er ude mod Vejgaard Boldklub lørdag 24. marts kl. 13.

HIF's holdopstilling:
1. Remigijus Mikalainis (m)
2. Lasse Dueholm
3. Jacob Lindstrøm
5. André Givskov
6. Ronni Bagge
7. Nicolai Givskov (c)
9. Kristian Bonde
10. Mathias Kahr Christensen
11. Mikkel Thisgaard
17. Mirsad Suljic
18. Ronni Nordnæs