DS: 24-årige Mathias Friis er ny mand i HIF

image Foto: Dorte Adelfred
14. august 2020 kl. 22:44

SENIOR - Hedensted har fået en ny spiller i Mathias Friis, der kommer fra Horsens.

Den 24-årige horsensianer har senest spillet 2. division og danmarksserie i Kjellerup IF, hvor han spillede på en DBU-amatørkontrakt i halvandet år. Det var en tidligere Horsens Freja-træner, der hev bysbarnet med til klubben.

Inden da spillede han for FC Horsens, som han kom til fra Skjold SS som ungdomsspiller, og allerede dengang for halvandet år siden havde Hedensted-træner Kasper Adelfred et godt øje til ham og hans 188 centimeter på den centrale midtbane.

- Vi har været i løbende kontakt, og Kasper har overbevist mig om, at HIF er et godt sted for mig at fortsætte. Det ligger tættere på mit hjem, og det harmonerer med mit liv ved siden af fodbolden, hvor jeg er under uddannelse til markedsføringsøkonom og på vej i praktik, siger Mathias Friis.

Han kendte i forvejen André Givskov og Mirsad Suljic fra sin tid på handelsskolen i Horsens. Ellers er det nye ansigter hele vejen rundt.

- Kasper havde sagt til mig, at det var et ungt hold med masser af kvalitet. Det har jeg allerede fået bekræftet, og jeg glæder mig til at kæmpe for den top fire-placering, der er vores målsætning. Vi skal helt sikkert op i den sjove ende og lege med.

Mathias Friis har spillet med i tre af Hedensteds fem træningskampe: Mod Viby IF (45 minutter), Horsens FS og FC Djursland (begge 70 minutter).

Velkommen til klubben.

Fulde navn: Mathias Engell Friis
Alder: 24 år
Position: Central midtbane
Tidligere klubber: Skjold SS, FC Horsens og Kjellerup IF.