DS: Her er HIF's nye førsteholdstræner

image Arkivfoto: Palle Herløv
28. september 2021 kl. 20:20

SENIOR - Der er sat navn på førsteholdets nye cheftræner. Navnet er Nicolai Givskov.

Hedensted IF har samtidig d.d. valgt at stoppe samarbejdet med de to danmarksserietrænere Brian Brøsted Rasmussen og Kasper Adelfred.

- Vi har i den sportslige ledelse vurderet, at vi skal have friske øjne og nye ideer tilført førsteholdstruppen, og vi mener ikke, det kan vente til årsskiftet, hvor de to trænere ellers havde kontraktudløb, siger formand Henrik Lundsgaard Nielsen.

- Vi har ikke fået den start på sæsonen, vi havde håbet på, og med kun en enkelt sejr, fire uafgjorte og tre nederlag ligger vi lige nu næstsidst i en tæt pulje. Det gør selvfølgelig ondt, at vi skal skille os af med Brian og Kasper før tid, da de begge har lagt et kæmpe arbejde i klubben, og de har været med til at rykke og udvikle vores førstehold i positiv retning. Men som sagt - vores vurdering er, at det her er det bedste for DS-truppen og Hedensted IF.

Den nye cheftræner er som nævnt Nicolai Givskov. Sidste år var han cheftræner for vores andethold i serie 1, og han kender klubben ud og ind, da han har spillet et hav af førsteholdskampe i den grønne trøje.

Som assistent får Nicolai en god gammel kending af klubben. Det bliver den tidligere førsteholdstræner Allan Worsøe.

- Vi har en forventning om, at det nye træner-team kan bringe ny energi ind i truppen, så resultaterne forbedres i de sidste seks kampe i efteråret, og at vi rykker længere op i tabellen, siger Henrik Lundsgaard Nielsen.